ŠÚKL nariadil stiahnutie výrobnej dávky hexavakcíny Infanrix Hexa kvôli mikrobiálnej kontaminácii - 2x DOPLNENÉ

08.10.2012 05:09

Ing. Marián FILLO

 

Doplnené: článok bol pôvodne vydaný 7.X.2012 o 056 a doplnený o 1842 o údaje z Česka. Následne bol doplnený o expiračnú dobu 8.X.2012 o 509.

 

logo GlaxoSmithKline       Štátny ústav pre kontrolu liečiv (ŠÚKL) včera nariadil stiahnutie výrobnej dávky č. A21CB191B vakcíny Infanrix Hexa (výrobca: GlaxoSmithKline), ktorou sa na Slovensku povinne očkujú deti v 3., 5. a 11. mesiaci života, s odôvodnením:

"Počas kontroly kvality bola zistená potenciálna mikrobiálna kontaminácia výrobného prostredia, samotné produkty nie sú mikrobiálne kontaminované."

       Vzhľadom k tomu, že rozhodnutie o stiahnutí vakcíny z lekární a od poskytovateľov zdravotnej starostlivosti (detských lekárov) je I. triedy urgentnosti ("Nedostatky, ktoré potenciálne ohrozujú život alebo môžu spôsobiť vážne ohrozenie zdravia. Opatrenie vykonať ihneď!"), možno oprávnene pochybovať o tom, že samotné vakcíny nie sú mikrobiálne kontaminované.

Infanrix Hexa       Žiaľ, v rozhodnutí o stiahnutí nie sú uvedené žiadne bližšie údaje (čím konkrétne bolo výrobné prostredie kontaminované), z nedávno vykonanej kontroly kvality vo výrobnom závode konkurenčného výrobcu vakcín Sanofi Pasteur však možno tipovať, že môže ísť buď o nedostatočnú inaktiváciu vírusov detskej obrny, alebo o nedostatočnú dezinfekciu za účelom zabránenia bakteriálnej kontaminácii.

       Nech už je tak či onak - toto rozhodnutie je očividne rozporuplné. V prípade, že samotné vakcíny nie sú kontaminované (čo sa v ňom tvrdí), nie je predsa dôvod na ich stiahnutie, a už vôbec nie na okamžité stiahnutie (I. trieda urgencie).

       Obdobné vyhlásenie vydal aj český Státní ústav pro kontrolu léčiv (SÚKL), ktorého formulácia však vyznieva o poznanie inak (a logickejšie):

"Léčivý přípravek se stahuje z důvodu závady v jakosti: riziko potenciální mikrobiologické kontaminace."

       Nikde v ňom nenájdeme ubezpečenie, že samotné vakcíny nie sú kontaminované - práve naopak: píše sa v ňom, že uvedená výrobná dávka vakcíny je možno kontaminovaná, a preto sa sťahuje.

       O naliehavosti tohto opatrenia svedčí fakt, že v Česku i na Slovensku bolo vydané v sobotu - nie v pracovný deň.

 

Doplnené 8.X.2012:

       Niektorí čitatelia sa pýtali, koľko vakcín z tejto výrobnej dávky už bolo aplikovaných. Na to by asi vedeli odpovedať len českí a slovenskí distribútori vakcín, každopádne však ak je expiračná doba do januára 2014 a ak je podľa aktuálneho príbalového letáku čas použiteľnosti (kapitola 6.3) 3 roky, vakcína musela byť vyrobená v januári 2011, tzn. pred rokom a trištvrte. Teoreticky sa ňou teda môže očkovať už rok a trištvrte, prakticky to bude o niečo menej, lebo nejaký čas zaberie dovoz, papierovačky a tiež to chvíľu "kvasí" na sklade u distribútora. Keďže je to už pomerne dlhý čas od výroby (uplynula už viac než polovica expiračnej doby), je pravdepodobné, že väčšina vakcín z tejto výrobnej dávky už bola aplikovaná. Skutočné čísla však poznajú asi len distribútori.

 

Zdroje:

 

Čítajte tiež:

 


Napísanie a zverejnenie tohto článku zabralo autorovi približne 1,5 hodiny čistého času.

Ak sú pre Vás tieto informácie zaujímavé či prínosné, môžete našu činnosť podporiť.

 

Diskusia: ŠÚKL nariadil stiahnutie výrobnej dávky hexavakcíny Infanrix Hexa kvôli mikrobiálnej kontaminácii

RE:последнее

MTGJNFnick_slobodavockovani.skJUYEGRT | 29.08.2020

NFDAWmessage_slobodavockovani.skTHRT

Good info

Pharmg228 | 13.08.2016

Very nice site!

Good info

Pharmd679 | 13.08.2016

Very nice site!

Good info

Pharmk743 | 10.08.2016

Very nice site!

Good info

Pharmd534 | 15.05.2014

Very nice site!

Good info

Pharmc733 | 15.05.2014

Very nice site! cheap goods https://apeoixy2.com/tqsrov/4.html

Good info

Pharma506 | 15.05.2014

Very nice site! [url=https://apeoixy2.com/tqsrov/2.html]cheap goods[/url]

Good info

Pharme966 | 15.05.2014

Very nice site! cheap goods https://apeoixy2.com/tqsrov/4.html

Good info

Pharme82 | 15.05.2014

Very nice site! [url=https://apeoixy2.com/tqsrov/2.html]cheap goods[/url]

Good info

Pharmd374 | 15.05.2014

Very nice site! <a href="https://apeoixy2.com/tqsrov/1.html">cheap goods</a>

Good info

Pharme101 | 15.05.2014

Very nice site!

Good info

Pharmg236 | 15.05.2014

Very nice site! cheap goods https://apeoixy2.com/tqsrov/4.html

Good info

Pharmf264 | 15.05.2014

Very nice site! <a href="https://apeoixy2.com/tqsrov/1.html">cheap goods</a>

Good info

Pharmd821 | 10.05.2014

Very nice site!

Good info

Pharma579 | 10.05.2014

Very nice site! cheap goods https://oieypxa2.com/kyaokk/4.html

Good info

Pharmd603 | 10.05.2014

Very nice site! [url=https://oieypxa2.com/kyaokk/2.html]cheap goods[/url]

Good info

Pharmc111 | 10.05.2014

Very nice site! <a href="https://oieypxa2.com/kyaokk/1.html">cheap goods</a>

Good info

Pharmg932 | 10.05.2014

Very nice site!

Good info

Pharme513 | 10.05.2014

Very nice site! cheap goods https://oieypxa2.com/kyaokk/4.html

Good info

Pharmc286 | 10.05.2014

Very nice site! <a href="https://oieypxa2.com/kyaokk/1.html">cheap goods</a>

Good info

Pharmd959 | 10.05.2014

Very nice site!

Good info

Pharmd453 | 10.05.2014

Very nice site! cheap goods https://oieypxa2.com/kyaokk/4.html

Good info

Pharmb841 | 10.05.2014

Very nice site! [url=https://oieypxa2.com/kyaokk/2.html]cheap goods[/url]

Good info

Pharmk225 | 10.05.2014

Very nice site! <a href="https://oieypxa2.com/kyaokk/1.html">cheap goods</a>

Good info

Pharmd455 | 03.05.2014

Very nice site!

Good info

Pharmc20 | 03.05.2014

Very nice site! cheap goods https://opeyixa2.com/rvqsqx/4.html

Good info

Pharme426 | 03.05.2014

Very nice site! [url=https://opeyixa2.com/rvqsqx/2.html]cheap goods[/url]

Good info

Pharme686 | 03.05.2014

Very nice site! <a href="https://opeyixa2.com/rvqsqx/1.html">cheap goods</a>

Good info

Pharmb874 | 02.05.2014

Very nice site!

Good info

Pharmd674 | 02.05.2014

Very nice site! cheap goods https://yieapxo2.com/qrovoq/4.html

Good info

Pharmk628 | 01.05.2014

Very nice site!

Good info

Pharmb794 | 01.05.2014

Very nice site! cheap goods https://opxaiey2.com/oyyayty/4.html

Good info

Pharmd699 | 01.05.2014

Very nice site! [url=https://opxaiey2.com/oyyayty/2.html]cheap goods[/url]

Good info

Pharma821 | 01.05.2014

Very nice site! cheap goods https://ypxaieo2.com/rrqsqo/4.html

Good info

Pharma923 | 01.05.2014

Very nice site! [url=https://ypxaieo2.com/rrqsqo/2.html]cheap goods[/url]

Good info

Pharmd33 | 01.05.2014

Very nice site! <a href="https://ypxaieo2.com/rrqsqo/1.html">cheap goods</a>

Good info

Pharme960 | 30.04.2014

Very nice site! [url=https://ypxaieo2.com/rrqsqo/2.html]cheap goods[/url]

Good info

Pharmb366 | 30.04.2014

Very nice site! <a href="https://ypxaieo2.com/rrqsqo/1.html">cheap goods</a>

Good info

Pharmd889 | 29.04.2014

Very nice site!

Good info

Pharmd77 | 29.04.2014

Very nice site! [url=https://apxyieo2.com/qyovot/2.html]cheap goods[/url]

Good info

Pharmf68 | 29.04.2014

Very nice site! <a href="https://apxyieo2.com/qyovot/1.html">cheap goods</a>

Good info

Pharmd164 | 27.04.2014

Very nice site!

Good info

Pharmd59 | 27.04.2014

Very nice site! cheap goods https://aixopey2.com/qqsqt/4.html

Good info

Pharmd775 | 27.04.2014

Very nice site! [url=https://aixopey2.com/qqsqt/2.html]cheap goods[/url]

Good info

Pharmk260 | 27.04.2014

Very nice site! <a href="https://aixopey2.com/qqsqt/1.html">cheap goods</a>

Good info

Pharmf370 | 26.04.2014

Very nice site! cheap goods https://aieopxy2.com/osovotv/4.html

Good info

Pharmc268 | 26.04.2014

Very nice site! [url=https://aieopxy2.com/osovotv/2.html]cheap goods[/url]

Good info

Pharmb71 | 26.04.2014

Very nice site! <a href="https://aieopxy2.com/osovotv/1.html">cheap goods</a>

John

Smithk787 | 25.04.2014

There are some interesting closing dates on this article however bdakcecbdkbaeedd

co sa bude diat Zufala matka

verit neverit | 11.10.2012

nasa mala sa narodila v novembri 2011 a v marci bola zaockovana 1. dnes som zistila ze 2, davka nie ale ta prva bola z tej sarze,. Teraz ma 11 mesiacov, podotykam ze nemala VU, ale mozeme este nieco z toho mat aj po takom case?

Re:co sa bude diat Zufala matka

Ing. Marián FILLO | 12.10.2012

Pravdepodobne nie.

sami zoberte zodpovednost

Magda | 09.10.2012

Ludia, preberte sa konecne.... sami ste zodpovedni za seba a svoje deti, podla vlastneho vedomia a svedomia. Potom nemusite nechavat zodpovednost na lekarov alebo Ing.Filla. Kto si je vedomi vlastnej zodpovednosti, ma aj slobodu. Kto sa boji dava zodpovednost ci uz tam alebo onam, ale potom sa asi neciti velmi slobodne. Je to tazke rozhodovat sa. Informacii je vela, tak sa riadte podla seba a necakajte,ze to za vas niekto urobi. Zdroje informacii si kazdy najde. Nepotrebujeme tu nejake autority alebo vodcov. A z viacerych prispevkov, ci uz zo strany tych co neockuju, ale aj tych co ockuju.... preco utocite na deti a v podstate im prajete, aby sa nieco stalo? Uvedomuje si,co pisete?

Re:sami zoberte zodpovednost

lienka | 10.10.2012

presne, suhlasim s Magdou, a som zvedava ze ked sa detom tych rodicov ktori sa nechaju vami ovplyvnit-neočkovať, nieco stane, nejaka neprijemna choroba s nasledkami, som zvedava ci vas aj potom budu mat radi pán Fillo

Re:Re:sami zoberte zodpovednost

Ing. Marián FILLO | 11.10.2012

Milá Lienka,

tu nejde o to, aby mňa mal niekto rád, ale aby rodičia mali právo slobodne rozhodovať o tom, ako sa budú starať o zdravie svojich detí. K tomu im poskytujem informácie, ktoré im výrobcovia vakcín a štátna správa, ktorá s nimi ide ruka v ruke, neposkytnú - z pochopiteľných (zištných) dôvodov.

Riziko tu je vždy a nikdy sa nedá dokonale odstrániť, či už sa niekto dá alebo nedá zaočkovať. Otázkou je, kto naberie odvahu zobrať slobodu a zodpovednosť do vlastných rúk. Keď tú odvahu nemáte, kľudne si nechajte diktovať všetko od lekára či od štátu, bezmyšlienkovito poslúchajte, ale potom sa nedivte, ak to zle dopadne. A ubezpečujem Vás, že nijakého odškodnenia sa Vám za negatívne účinky očkovania od nikoho na Slovensku nedostane, tak si zvážte, či ste za takýchto podmienok ochotná podstúpiť riziko očkovania.

Každopádne, ako sa kto rozhodne, je čisto jeho osobná vec, sloboda a zodpovednosť. Moja zodpovednosť je za faktickú a logickú správnosť toho, čo napíšem, a za správnosť prekladu toho, čo preložím, ale nie za rozhodnutia rodičov o očkovaní ich detí.

Re:Re:Re:sami zoberte zodpovednost

Demo | 13.10.2012

je fajn, tá vaša sloboda a verím že nikomu neprekáža. ibaže vďaka takým ako Vy, ja musím znášať z vlastného vrecka náklady napríklad len za takú obyčajnú chrípku. Totiž šíritelia ontiočkovacích nálad v našom stredoeurópskom regióne dosiahli svoje - očkovanie proti chrípke sa nevyužíva ani 5 percent. Samozrejme zbytočnú liečbu chorých, ktorí sa chrípke mohli vyhnúť musíme platiť všetci - a nie bojovníci proti zdravému rozumu. Pre porovnanie skúste preložiť pre ostatných, aká je situácia s očkovaním vo Švajčiarsku, ktoré je známe svojím liberálnym prístupom k zdravotníctvu a najmä zdravotným stavom obyvateľstva. Oni sa div sa svete očkujú masovo aj proti blbej chrípke. Výsledkom je samozrejme nižšia chorobnosť a najmä o rád nižšia úmrtnosť na chrípku ako tu.
Normálne opakujem, normálne uvažujúci človek musí uznať, že riziko očkovania v extrémne prekontrolovanom zdravotnom systéme nášho západného sveta je nekonečne menšie ako jeho prínosy. Riziko poškodenia zdravia alebo smrti v dôsledku očkovanie je neporovnateľné s ohrozením zdravia napríklad pri prevoze akýmkoľvek prostriedkom na štyroch kolesách. Napriek tomu sa všetci snáď denne tomuto riziku vystavujeme. Pretože výhody rýchlej a pohodlnej automobilovej dopravy stoja za to riziko. Teda vlastne za istotu, že len u nás ročne umrie nejaká stovka ľudí a aspoň tisíc sa zmrzačí. Verím tomu že aj Vy osobne jazdíte.

Re:Re:Re:Re:sami zoberte zodpovednost

Ing. Marián FILLO | 13.10.2012

Ilúzie o tom, že očkovanie proti chrípke znižuje chorobnosť na respiračné ochorenia v chrípkovej sezóne, či dokonca že znižuje úmrtnosť, boli opakovane vedeckými štúdiami vyvrátené, tak nechápem, o čom točíte...

A auto nemám. Kde sa dá, chodím pešo alebo hromadnou dopravou.

Keby ste si prečítal frekvencie nežiaducich účinkov v príbalových letákoch rôznych vakcín, tak by ste nemohol tvrdiť taký nezmysel, že riziko očkovania je nekonečne menšie než riziko automobilovej dopravy. To jednoducho nie je pravda. Podľa príbalových letákov má napr. vyše 10% očkovaných detí neurologické komplikácie očkovania. Chcete snáď povedať, že vyše 10% jázd autom sa končí nejakými zdravotnými problémami? Alebo že najmenej 10% cestujúcich v autách utrpí ročne aspoň jednu autonehodu? Žartujete?

Re:Re:Re:Re:Re:sami zoberte zodpovednost

Demo | 13.10.2012

pekný pokus, typický pre konšpiračné siete, vyvrátiť čo nikto nevrdí, použiť len čo sa mi hodí a podobne. Nikto netvrdil, že očkovanie proti chrípke je prevencia proti zlomenej nohe a ani respiračným ochoreniam. Samozrejme očkovanie proti chrípke neúčinkuje proti mikrobiálnej infekcii dýchacích ciest napríklad. Len proti chrípke.

A žiadna relevantná štúdia nespochybňuje a dokonca ani nevyvracia, to že pri určitom stupni zaočkovania proti chrípke je počet ochorení a úmrtí na chrípku menší ako bez očkovania. A vopred odmietam také "zdroje", ako sa tu často na stránke citujú. Predsa existencia stránky o vesmírnych ľuďoch ešte nedokazuje že máme na Marse susedov, ktorí nás ovládajú. Ja viem že je to ťažké, ale každý kto chce niečo publikovať, sa musí naučiť rozlišovať, čo je overený oficiálny zdroj a čo len blúznenie alebo vedomá lož zopár jednotlivcov.

Aj pri jazde MHD je riziko poškodenia zdravia obrovsky väčšie ako pri očkovaní.

V žiadnom príbalovom letáku nie sú uvádzané percentá rizík - to je zavádzanie z Vašej strany. RBF faktory sa počítajú len v procese schvaľovania. Práve na príbalových letákoch bežných liiekov, kde aj riziká blízke nule sú výrobcovia povinní uviesť sa dá ukázať, aké nezmysly tu tvrdíte. Pri bežných liekoch napríklad antibiiotikách je štatisticky preukázané, že udávané rizikové faktory sa pri používaní zďaleka nenapĺňajú. Ten istý trend sa dá predpokldať aj pri vakcinácii, kde z hľadiska početnosti aplikácii ešte nie sú dostupné tak veľké štatistické dáta.

Na záver drobná rada: na stránkach tých "anti" sietí odkiaľ rád čerpáte informácie je vždy uvedené prehlásenie o zbavení sa zodpovednosti asi v tomto znení:
"Autori nenesú nijakú zodpovednosť za použititie informácii uvedených na týchto stránkach ak sa týkajú zdravia prípadne liečby. Názory tu prezentované sa nesmú chápať ako medicínske odporúčania. Vopred konzultujte s medicínskym pracovníkom svoje prípadné rozhodnutia "... atď.
Prečo to asi robia? No v civilizovaných krajinách jednak autori chápu že by niesli zodpovednosť pri prípadnej žalobe, a potom im je zrejme jasné že by svoje "názory" neobhájili pri konfrontácii s realitou. Je jednoduché písať nejaké svoje názory alebo kompiláty na nejakú webovú stránku, formálne sa vzdať akejkoľvek zodpovednosti, a na druhú stranu ísť s kožou na trh v takej branži ako je zdravotníctvo, kde sa žiadna chyba neodpúšťa.

Re:Re:Re:Re:Re:Re:sami zoberte zodpovednost

Ing. Marián FILLO | 14.10.2012

Tak v prvom rade:
Len smiešne malý počet údajných chrípok je laboratórne potvrdených. Preto je vskutku namieste hovoriť o vplyve očkovania proti chrípke na respiračné ochorenia, pretože o vplyve na výskyt skutočnej chrípky v praxi nevieme.

Klinické štúdie, financované výrobcami vakcín, sú pochopiteľne naklonené očkovaniu, inak by neboli zverejnené, takže sa im nedá veriť. A praktické čísla o vplyve očkovania proti chrípke na výskyt chrípky NEEXISTUJÚ.

Druhá vec, prečo riešiť vplyv očkovania proti chrípke na akútne respiračné ochorenia (ARO) ako také, a nielen na samotnú chrípku, ktorá tvorí len malý zlomok ARO, je ten, že očkovanie proti chrípke reálne ZNIŽUJE odolnosť voči:
1. všetkým ostatným chrípkovým vírusom (okrem tých 3, ktoré sú vo vakcíne),
2. všetkým ostatným pôvodcom ARO,
a to prinajmenšom na 14 dní, ale častokrát aj oveľa dlhšie.

Keďže proti žiadnemu inému sezónnemu ARO sa neočkuje, je úplne legitímne zaujímať sa vplyv očkovania proti chrípke na ARO celkovo, nielen na laboratórne potvrdenú chrípku.

No a pokiaľ toto odmietate, tak tým v podstate preukazujete svoju zaujatosť, pretože toto je predsa cieľom očkovania: znížiť výskyt závažných (potenciálne život ohrozujúcich) ARO. Ak to očkovanie proti chrípke nerobí (a to teda nerobí), tak si jednoducho neplní svoj cieľ.

Vaša argumentácia je inak mimoriadne komická. Najprv poviete:
"žiadna relevantná štúdia nespochybňuje a dokonca ani nevyvracia"
a v zápätí:
"A vopred odmietam také "zdroje", ako sa tu často na stránke citujú"

Čiže relevantné sú len tie štúdie, ktoré sú sponzorované výrobcami vakcín a im slúžiacimi štátnymi úradmi (FDA, CDC...), či ako to mám pochopiť?

Čo napr. toto, kde sa tvrdí, že očkovanie proti chrípke neznižuje úmrtnosť starších ľudí:
https://minnesota.publicradio.org/display/web/2010/04/27/flu-vaccine-not-effective-in-elderly/
Michael Osterholm, riaditeľ University of Minnesota's Center for Infectious Disease Research and Policy pre Vás nie je relevantný zdroj??? A kto potom ak nie on?

Vy nemáte ani len potuchy nie že o skutočnom výskyte nežiaducich účinkov očkovania, ale ani len o výskyte, priznanom v príbalových letákoch, keď tvrdíte, že jazda MHD je nebezpečnejšia než očkovanie. A nemienim sa opakovať.

Frekvencie nežiaducich účinkov sa každopádne v príbalových letákoch uvádzajú, aj keď nie vo všetkých, viď napr. obľúbený Infanrix Hexa (str. 6):
https://www.ema.europa.eu/docs/sk_SK/document_library/EPAR_-_Product_Information/human/000296/WC500032505.pdf

Ak tu teda niekto zavádza, tak ste to Vy, nie ja.

Nežiaduce účinky, uvedené v príbalovom letáku sú len tie, ktoré sú u testovanej skupiny štatisticky významne častejšie než u kontrolnej skupiny (ak sa bavíme o NÚ zistených v klinických skúškach). U NÚ z postmarketingového sledovania sa frekvencia neuvádza, lebo je všeobecne známe, že hlásenosť NÚ očkovania je po celom svete mizerná a nikde nedosahuje ani len 10%, na Slovensku ani len 1%.

Vaša nechápavosť a nevšímavosť ale zrejme nepozná hranice, keď Vám nie je jasné, na čo je tzv. "disclaimer" a keď ste si nevšimol, že ani zďaleka nie je len na proti-očkovacích stránkach, ale je aj na takmer všetkých mainstreamových stránkach, napr. MedScape:
"DISCLAIMER: The content of this Website is not influenced by sponsors. The site is designed primarily for use by qualified physicians and other medical professionals. The information contained herein should NOT be used as a substitute for the advice of an appropriately qualified and licensed physician or other health care provider. The information provided here is for educational and informational purposes only. In no way should it be considered as offering medical advice. Please check with a physician if you suspect you are ill."
https://emedicine.medscape.com/

Alebo trebárs zdravie.sk:
"Prevádzkovatel servera zdravie.sk vyvíja maximálne úsilie v snahe dosiahnuť plnej použiteľnosti, správnosti a úplnosti obsahu týchto stránok. Nenesie však zodpovednosť za následné škody alebo ujmy, ktoré by mohli vzniknúť v dôsledku nedostupnosti týchto stránok alebo využitím či zneužitím akejkoľvek informácie z týchto stránok."

Účel je jasný a všade ten istý: vyhnúť sa prípadným súdnym žalobám, pretože v medicíne nič nefunguje na 100% a aj keď niečo možno 99,9% ľudí zaberá, vždy sa nájde niekto, u koho to nefunguje.

Takže ohľadne disclaimeru ste úplne mimo.

Re:Re:Re:Re:sami zoberte zodpovednost

Romana | 15.10.2012

Nechci Vám brát iluze o účinku očkování proti chřipce,ale dělala jsem ve firmě státní, kde bylo teoreticky nařízeno se zaočkovat proti chřipce, aby se snížil, nebo úplně zrušil její výskyt. A reakce. Všichni nemocní byli, někdo dokonce tři týdny s průběhem chřipky , kterou nepamatoval. Jiní s nehybností ruky po vpichu. Výsledek - vakcína u nikoho nesnížila nemocnost, chřipku dostali stejně, ba naopak její průběh byl horší a ještě dobu po odeznění, nebyli naprosto v pořádku, takže cíl snížit nemocnost se jaksi nepovedl, ba naopak. A výsledek toho všeho, dnes už se očkovat nedává nikdo, ani to už nikdo nenabízí. Pokud je někdo nemocný na chřipku, zůstane doma , vyleží ji , dá si čaj, citron a vypotí se a je po týdnu v pohodě. A pak ono i plno lékařů už řekne, že očkování proti chřipce nemá žádný výsledek ba naopak. A pak mě dost děsí takové přehmaty kdy do vakcíny proti sezonní chřipce se omylem přimíchá virus ptačí chřipky a nebo nejsou lidé informováni o tom , že ve vakcínách je nově i virus nejen sezonní chřipky,ale i prasečí. Stačí si pohledat, dohledat a né jen spoléhat na to co nám řeknou lékaři.

Re:Re:Re:Re:Re:sami zoberte zodpovednost

Marcela | 15.10.2012

Musím také souhlasit s Romanou, moje máma se jednou jedinkrát nechala naočkovat proti chřipce a od té doby je z takových očkování vyléčená. Týden po očkování dostala takovou chřipku, jakou v životě neměla a trvalo tři týdny, než se z toho trochu dostala. Nenechala bych se očkovat proti chřipce, ani kdyby mi za to někdo zaplatil.

Re:Re:Re:Re:Re:Re:sami zoberte zodpovednost

alena | 15.10.2012

Potvrdzujem aj moje skusenosti. Moja babka sa nedavala ockovat, vzdy varovala vsetky vnucata aj pravnucata,ktore jej chore odovzdali na varovanie - nikdy od nich neochorela. Jeden rok ju Dr.nahovorila na ockovanie proti chripkee-pre seniorov zdarma - a dostala taku chripku,ktoru este nikdy predtym nemala-3 tyzdne bola chora...manzelov otec sa daval kazdy rok vzorne ockovat proti chripke na radu Dr. a dostal v mladom veku rakovinu...u nas v praci (sukr.sfera)-sa jeden rok davali skoro vsetci zamestnanci ockovat proti chripke-firma to hradila - a nijako pozitivne sa to na chorobnosti neprejavilo,takze dalsi rok uz firma na ockovaciu kampan v praci "nenaletela"...

Re:Re:Re:Re:sami zoberte zodpovednost

mon | 24.10.2012

a prosim Vas, to ze z Vasho vlastneho vrecka idu naklady na eurozonu, dlhy ostatnych krajin, romskych obyvatelov a ich davky ci uz socialne alebo v nezamestnanosti.. to Vam nevadi? Pretoze liecba chripky je v porovnani s tymto zanedbatelna ciastka... skuste sa stazovat na organy spojene s horeuvedenym, tam budem bojovat na Vasej strane.. nechajte uz p.Filla na pokoji, on svoj nazor nikomu nasilu nevnucuje. len ho vyjadruje. a na to ma pravo.

Re:sami zoberte zodpovednost

ela | 10.10.2012

presne, suhlasim s Magdou, a som zvedava ze ked sa detom tych rodicov ktori sa nechaju štátom (tými, čo sú zodpovední za schválenie povinného očkovania) ovplyvnit-očkovať, nieco stane, nejaka neprijemna choroba s nasledkami, som zvedava ci zákonodarcov aj potom budu mat radi

Re:sami zoberte zodpovednost

Lienka | 10.10.2012

Kym sa clovek nepresvedci na vlastnej chybe , kym nezazije , neuverí. Niekto je hlupy a slepy a hluchy aj potom a niekomu staci si nieco nastudovat a poucit sa z chyb inych, a taky clovek dakuje za to co ma zdrave deticky ktore nie su tak chorlave ako tie ockovaniami imunitne upravovane....Aj lekara polozi na lopatky ked jeho vlastne dieta umrie / ochorie na nasledok vakcinacie, statisticky vsak to je 1 kus z napr 1000, co ak ten dalsi kus pripadne na vas? ententicky....nebudte nevzdelany a priemerny, spravte nieco viac a otvorte tie okale a citajte, ved su aj odborne clanky, od uznavanych odbornikov ktore hovoria viac nez dost a take uznavaju aj lekari, aj vedci....aj ked normy sa plnit musia a nikto nechce prist o odmeny

Re:Re:sami zoberte zodpovednost

Ing. Marián FILLO | 11.10.2012

Súhlasím s tým, že sa treba vzdelávať a činiť informované rozhodnutia. Nemôžem však súhlasiť s tým, že by ochorenia následkom očkovania boli len v počte 1 z 1000. Je ich oveľa viac, dokonca aj podľa silne optimistických príbalových letákov. Napr. u Infanrixu Hexa sa uvádza dlhotrvajúci neutíšiteľný plač (známka neurologického poškodenia) u viac než 1 z 10 očkovaných detí.

Prosím pekne

Demo | 09.10.2012

neprenášajte svoje slabosti a strachy na ostatných. Ak vám ostalo čosi z ľudskej vlastnosti zvanej ohľaduplnosť, nešírte svoje antiočkovacie nálady voľne po internete. Berte ohľad na to, že vaše presvedčenie je vaša sloboda a zároveň povinnonť s ňou narábať zodpovedne. Kľudne bojujte s tými, ktorí o tom rozhodujú, ale nemanipulujte s verejnosťou. Ak máte chuť čosi pre svoje s prepáčením, presvedčenie spraviť, založte si stranu, združenie klub alebo čosi iné. Ale dajte normálnym ľudom pokoj. Už pre naše a koniec koncov aj vaše duševné zdravie.

Re:Prosím pekne

Ing. Marián FILLO | 09.10.2012

Aká slabosť? Informujeme o aktuálnom dianí a otvorene sa zamýšľame nad nezrovnalosťami v oficiálnych informáciách.

A strach z toho nemám. Moje deti uvedenou šaržou zaručene očkované neboli. S očkovaním sme definitívne sekli v roku 2008, a táto vakcína bola podľa všetkého vyrobená až v januári 2011.

Keď máte problém s touto stránkou, tak máte slobodu ju nečítať, ignorovať, nepreposielať odkazy na ňu svojim známym atď. Využite svoju slobodu a nechajte nám našu ústavnú slobodu na získavanie a šírenie informácií. Nerozumiem teda, ako si to predstavujete, aby sme "normálnym" ľuďom (tým myslíte ovce?) dali pokoj...

Re:Re:Prosím pekne

mravenecek | 09.10.2012

Pán Fillo, pokojne si spiste peticiu za zakaz povinneho ockovania na Slovensku. Ja vsak ako mama nesuhlasim aby jasle, ktore navstevuje moje zaockovane dieta, navstevovali nezaockovane deti. Takze budem svoje okolie nabadat k peticii ktora bude hovorit o uzakoneni sice slobodneho rozhodnutia o ockovani, ale s tym ze ked pojde dieta do kolektivu bude musiet mat vyockovane vsetky ockovania na rizikove ochorenia. Takto to maju aj v inych krajinach, aj v USA, Kanade a pod. Deti v jasliach su totiz rozockovane a ked tam pride nezaockovany jedinec, moze to byt pre nedoockovane deti hrozba, a to zase nechcem ja :-)

Re:Re:Re:Prosím pekne

mravenecek | 09.10.2012

meningokokova menigitida-ochorenie s vysokou smrtnosťou, rizikove skupiny-deti od 0 do 4 rokov. Chcete to vidiet? na vlastnom dieťati? pozrite si obrazky tejto choroby na internete. Bude vas mrazit, a nehovorte ze vam sa to nemoze stat a ze sa vas to netyka....lebo....tyka sa to uplne kazdeho

Re:Re:Re:Re:Prosím pekne

alena | 10.10.2012

a teraz nieco na temu epidemií meningitidy VĎAKA MMR vakcíne !!! :-)

https://www.slobodavockovani.sk/news/preco-zdravotnicki-predstavitelia-zasli-do-takych-krajnosti-aby-umlcali-dr-andrewa-wakefielda/ (zaujimava cast je o uvedeni MMR na trh roznych krajin – vakcina,kt.obsahovala nebezpecny kmen virusu priusnic,kt.sposoboval meningitidu bola uvedena na trh v Kanade, tam bola kvoli tomu stiahnuta,no aj napriek tomu bola zavedena vo V.Britanii,kde vlada zbavila vyrobcu (GSK) trestnej zodpovednosti (chceli uprednostnit britskeho vyrobcu). O 4 roky musela byt kvoli sposobenej meningitide stiahnuta z obehu, ale nebola stiahnuta z trhu !!! Poslali ju do krajin 3. sveta a v Brazilii sposobila epidemiu meningitidy ( !!!! )

Viac tu: https://www.slobodavockovani.sk/discussion/?tid=200001258&mid=200004360

Re:Re:Re:Re:Prosím pekne

Ing. Marián FILLO | 10.10.2012

To ste teraz strelila úplne mimo, pretože drvivá väčšina detí na Slovensku NIE JE proti meningokokom očkovaná. To je nepovinné očkovanie, to poprvé. A podruhé: proti najčastejšie sa vyskytujúcemu typu B aj tak žiadna vakcína na trhu nie je.

Re:Re:Re:Re:Prosím pekne

Stefan | 10.10.2012

gratulujem mravenecek. Bojujes za nieco comu absolutne nerozumies. Len tak dalej, predpokladam, ze takto vyzera cely tvoj zivot

Re:Re:Re:Re:Re:Prosím pekne

mravenecek | 10.10.2012

hlavne ze vy viete s cim sa zahravate:-)

Re:Re:Re:Re:Re:Re:Prosím pekne

Ing. Marián FILLO | 11.10.2012

Samozrejme, že viem, čo robím. Mám doma neočkované dieťa i očkované dieťa. Môžem porovnávať.

Vy ale asi nemáte s čím porovnávať, ak som dobre pochopil.

Re:Re:Re:Prosím pekne

Romana | 09.10.2012

Zeptám se z druhé strany , čeho se jako matka bojíte u svého dítěte, když je očkované. Přece je očkované proto,jak je u vakcín podáváno,aby nemoci proti kterým je očkováno nechytlo a mělo proti nim vytvořenou imunitu ne? Takže pokud se vaše očkované dítě setká z neočkovaným a to nedej bože mělo nějakou z nemocí na které bude Vaše dítě očkováno, nemůže ji přece Vaše dítě chytnout ne. Právě proto ho snad dáváte očkovat, aby se mu vytvořily protilátky a ono tyto nemoce nechytlo. A nebo je to ve skutečnosti vše jinak a i Vaše očkované dítě zdaleka nemusí mít vytvořeny protilátky, nebo mu protilátky klesly nebo zmizely úplně a je tím pádem na tom stejně jako neočkované po nějaké době od vakcinace. Jen s tím rozdílem , že neočkované nemá v těle přídavné látky z vakcín.Když totiž sleduji případy výskytu černého kašle a přiušnic v poslední době, je zajímavé , že byly převážně u očkovaných skupin na tyto nemoce. Takže upřímně já bych se bále se svým neočkovaným dítětem spíše Vašeho očkovaného. Protože očkování zdaleka neznamená , že tou nemocí neonemocní, že má dostatek vytvořených protilátek, nebo vůbec žádné. Naopak neočkované se kolikrát popere s nemocí lépe jako organizmus nezatížený chemií z vakcín, než proočkovaný jedinec se sníženou imunitou. Takže je opravdu otázka kdo koho se má bát. A pak takové moje malé svědomí, pocit , mě opravdu vadí , že moje dítě by mělo být očkováno vakcínou u které se prováděly klinické studie na nedonošených dětech narozených rovno , nebo méně jak 28tt. Ta představa , že tyto děti bojují o přežití a je na nich dělán tento dost hrůzný pokus, při kterém snad ani nechci vědět kolik dětí to nepřežilo, mě prostě morálně brání toto používat na svých dětech. A povídání typu, že prostě někdo musí být jako v ruletě obětován neberu. Každý když by se to stalo jeho dítěti tak pak změní náhled na vakcíny a nikdo vůbec nikdo nemá právo přemýšlet a konat v tomto duchu, že pár dětí prostě umře pro ostatní.Děti jsou to nejcennější co máme a žádné nemá a nesmí být obětováno pro jiné. A dovětek ,své první dítě jsem očkovala hlava nehlava vším pěkně podle plánu, od malička, pak měl NÚ, které samozřejmě MUDr. popřel. Druhé už zvažuji , přemýšlím na co očkovat a kdy , ověřuji, zjišťuji a bezhlavě už nevěřím pediatrům..

Re:Re:Re:Prosím pekne

Ing. Marián FILLO | 10.10.2012

Tak si založte jasle čisto pre očkovaných, keď s tým máte problém.

Nechápem, čo považujete za "rozočkované", ale deti v jasliach sú snáď nad rok a pol, takže základné očkovania by už mať mali (teda tie očkované deti). A keby nejaké jasle brali deti už od roka, tak OK, ale tým by predsa chýbali len osýpky, príušnice a ružienka, a to predsa v drvivej väčšine prípadov nie sú smrteľné choroby, a tie smrteľné prípady sú spravidla len u idiotsky liečených detí (znižovanie horúčky, nedostatok vitA, vitC a vitD).

Re:Re:Re:Prosím pekne

Jao | 10.10.2012

Tak mi prosím vysvetlite, ako je možné, že nezaočkované cigánske deti, ktoré navštevujú škôlku a školu doteraz nespôsobili žiadnu epidémiu z chorôb, proti ktorým je MMR vakcína ?

Re:Re:Re:Re:Prosím pekne

Miriam | 10.10.2012

Trochu nelogicka argumentacia, ze nezaockovane deti nerozsiriaepidemiu. Pretoze tazia z toho, ze 90 precent deti je zaockovanych.

Re:Re:Re:Re:Re:Prosím pekne

alena | 10.10.2012

jáj a prečo že to sú tie neustále epidémie čierneho kašľa a mumpsu a u PLNE ZAOČKOVANÝCH dospievajúcich a mladých dospelých pri 99% zaočkovanosti populácie ????????

Re:Re:Re:Re:Re:Prosím pekne

Ing. Marián FILLO | 11.10.2012

90% možno, ale nie v rómskej osade. Tam ich je zaočkovaných podstatne menej. Takže?

Re:Re:Re:Prosím pekne

Tatiana | 10.10.2012

Tak toto pisete uplne od veci, neviete kde je sever. ako mozete nieco take tvrdit, ked sa v danej problematike ani nevyznate. vraj neockovany ohrozuje ockovaneho??? kde je preboha logika?????? praveze Vas ockovany ohrozuje mojho neockovaneho, kedze vsetky "organizmy" su aktivne aj 2tyzdne az mesiac po ockovani, kedze ich ma Vase dieta v sebe. a Vy chcete podpisovat peticiu a ani neviete o com.

k tym jasliam...

alena | 10.10.2012

este poznamka k tym jasliam- moje nezaockovane dieta nenavstevuje jasle,ale je doma a dojcene. Takze nemam problem s Vasou podmienkou...ale treba si uvedomit ine veci, ze kojenca dnes nevieme ochranit proti ciernemu kaslu ani proti osypkam.... - dnes ockovane matky bohuzial neprenesu protilatky na svoje dojcata, ako tomu bolo v ére pred zavedením plosneho ockovania....

Copy z knihy Dr.Hirte-ho (nem.pediatra):

Očkovanie proti čiernemu kašľu:

Při provádění současných očkovacích strategií není počet onemocnění
v prvních měsících života téměř o nic nižší, než tomu bylo
před zavedením očkování. V Kanadě a USA byl i přes vysokou proočkovanost
zjištěn nárůst černého kašle právě u dětí v prvním roce
života. Mezi lety 1997 a 2000 narostl v USA počet nemocných kojenců
0 11 procent - tím se počet onemocnění znovu dostal k úrovni, na níž
byl před padesáti lety (Guris 1999, MMWR 2002, DCD 2007). V Holandsku
nemělo masové očkování proti černému kašli žádný vliv na
počet onemocnění u mladších kojenců - v roce 2002 byl stejně vysoký
jako počátkem devadesátých let (de Greeff 2004).
„Nezdá se, že by současná praxe v očkování dokázala ochránit děti
mladší pěti let před onemocněním černým kašlem." (Vickers 2006)
Nadále pokračuje hledání efektivní ochrany proti černému kašli
u zvláště ohrožené skupiny mladších kojenců.
............
Každý druhý kojenec, který dnes onemocní černým kašlem, se
nakazí od svých rodičů (Baron 1998).


Přibývání spalniček v kojeneckém věku
Hromadné očkování proti spalničkám vedlo k tomu, že v prvním
roce života dnes děti nemají žádnou ochranu převzatou od matky.
I matky, které samy v dětství spalničky prodělaly, nedokážou již svým
dětem zprostředkovat protilátky, a to z důvodu že jim chybí kontakt
organismu se spalničkami, a proto se hladina protilátek v průběhu
času podstatně snižuje (Hohendahl 2006).
Se stoupající proočkovanosti procentuelně stoupá i podíl kojenců,
kteří se infikují spalničkami. V USA je dnes jeden ze čtyř nemocných
spalničkami mladší dvanácti měsíců a polovina ohlášených případů
spalniček patří k rizikovým skupinám kojenců či dospělých (Haney
1992, Gold 1997). Při epidemii spalniček v Barceloně na přelomu let
2006/07 bylo 123 z 213 nemocných spalničkami mladších patnácti
měsíců (Torner 2007).
Očkování proti spalničkám však není vhodné přesouvat do stále
mladšího věku, protože dříve než ve věku cca devíti měsíců nevede
k dostatečné tvorbě protilátek (Gans 1998). Kojenci jsou tedy dnes
spalničkami ohroženi víc, než tomu bylo kdy dříve. Očkováním se
sice u většiny osob dosáhlo individuální imunizace organismu proti
spalničkám, pro obyvatelstvo jako celek však vzniká nebezpečná
situace. Hromadným očkovacím programem je potlačena stabilní
přirozená promořenost obyvatelstva spalničkami a tím vzniká možnost
nebezpečných epidemií právě mezi rizikovými skupinami, tedy
kojenci a dospělými.

Re:Re:Re:Prosím pekne

janulka | 10.10.2012

Čomu zase nerozumiem ja je, prečo sa rodičia zaočkovaných detí tak strašne boja nezaočkovaných?????? Ved predsa preto dávate očkovať, lebo veríte, že očkovanie chráni, nie? Do jaslí vačšinou chodia deti od 1 roka, málokto tam dá mladšie, no a v roku tie deti už predsa zákl. očkovanie majú, tak o čo vám ide?

Re:Re:Re:Prosím pekne

Lienka | 10.10.2012

a vy mamina sa coho bojite ked ste zaockovany? ved ste "chraneny"nie ?cize nie ste chory nerozvlacujete do skolky hnisave sople, nekaslete, proste ste fit. takze ak rozsirujete bacile medzi zdrave deti tak aby vam rodicia nespisali peticiu za zakaz chodenia do skolky so soplami a kaslom ako je zvykom.... Ale ked ochoriete tak z coho? tak ako kazdy iny clovek z bacilov len vy ste chory rovnako ako ine ockovane deti a tie neockovane bud tu chorobu nedostanu vobec lebo maju lepsiu imunitu alebo ju hravo zvladnu nie ako vy trapiac sa s horuckami a s antibiotickou liecbou...tak je tomu zvykom medzi mnozstvom deti poctivo zaockovanych. Ked sa povie ze hexa je nepovinna aj tak by ste spisovala peticie? Vedeli ste ze prevenar tiez bol nepovinny? tak co tu riesite ? vidno ze nemate vobec ziadne informacie len slepo verite vasemu lekarovi ked povie skoc do ohna, urcite skocite? skuste si to rozmysliet kym spravite hop ako prva. A vase nedoockovane deti a rozockovane nechodia po tom istom svete? ako dospelaci co sa este nepreockovali, pozor na to aby ste nevdychli nieco v obchodnom centre a pozor na klimatizaciu a ine bubaky ..bojim bojim

Re:Re:Re:Prosím pekne

Lienka | 10.10.2012

len tak na odlahcenie : kolko deti je kontraindikovanych, aj take vam vadia????, kolko deti je zaockovanych iba "pisomne", a kolko lekarov si necha "zaockovat" svoje vlastne deti....ale z vas robia hlupakov. svoje deti si mudry Mudr zaockovat ani neda, ale vas oblbne a hotovo, treba verit, ale siestemu zmyslu a nie ovciam

Re:Re:Re:Prosím pekne

zelmirka | 11.10.2012

Základné očkovanie končí v 15 mesiaci takže nerozumiem čo znamená rozočkované deti v jasliach? Pokiaľ je Vaše dieťa zaočkované nemáte sa čoho báť a žiadne neočkované dieťa Vás predsa nemôže ohroziť ? Je to smiešne nútiť ostatné deti aby sa očkovali, lebo vy sa bojíte o svoje...tak potom nedávajte dieťa do jaslí. Nie som odporca očkovania, ale toto je fakt sila, Vaše dieťa je chránené očkovaním a vy budete diktovať či ostatné deti môžu ísť s Vaším do jaslí. Ja by som napr. ráno skontrolovala všetky deti pred školkou či sú zdravé a tie choré poslala domov lebo moje dieťa sa môže nakaziť, ale to mi asi neprejde však? Ja ako mama prajem každému zdravý rozum a hlavne možnosť slobodnej voľby či už ide o zdravie svojich detí alebo svoje.

Re:Re:Re:Prosím pekne

GlobalParazit | 11.10.2012

Na toto musím jednoducho reagovať, keď ste ovca, prečo nútite aj iných, aby boli ovcami? To že nie ste gramotná a chýba Vám intelekt ešte neznamená, že chýba to aj rodičom detí, ktoré chodia do zariadenia pre deti spoločne možno aj s vašimi(inak pochybujem, že nejaké máte) a nie sú očkované. Kedy sa zobudíte, až vám dieťa následkom očkovania bude doživotne trpieť a nik sa za vás nepostaví? A navysš, ak je vaše dieťa očkované, čo mu predsa hrozí? Buď očkovaniu veríte a potom ste v suchu, alebo ste farizej, deti očkovať necháte ale aj tak očkovaniu neveríte. Veď ako predsa môže neočkované dieťa ohroziť to vaše očkované, zjavne si protirečíte. A tento počin vás usvedčuje tak aj ako iných očkovacích fanatikov z klamstva o ochrane pred chorobami vakcináciou. Ak nejaké dieťa ochorie, tak to musí byť jedine neočkované a nemá tak ako vaše dieťa ohroziť, podľa vašej logiky. A ak ho nakazí, tak to potvrdzuje pravdu rodičov, ktorí si nedali deti očkovať, že vakcíny sú neúčinné a deťom škodlivé. Tak si to rozoberte v gebuli, z čoho vlastne máte strach, či vaše dieťa ochorie alebo že nemáte pravdu.

Re:Re:Re:Re:Prosím pekne

janynka | 12.10.2012

...súhlas...:)

Re:Re:Prosím pekne

Demo | 09.10.2012

Právo samozrejme máte, ale apelujem na vašu elementárnu zodpovednosť. Vo chvíli, keď ovplyvníte niekoho ďalšieho to už nie je len vaša vec. Ak existuje len jediný protiargument ( a že existuje a nie jeden) je to minimálne amorálne. Nehovoriac o tom, že nikto z internetových evanjelistov antiočkovania neznáša nijaké dôsledky šírenia svojich teórií. Narozdiel od všetkých konkrétnych ľudí napríklad v systéme zdravotníctva. Keby sme tomuto všetkému nechali voľný priebeh, tak by sme nakoniec museli riešiť neriešiteľný rébus lekára a jehovistickej matky ťažko krvácajúceho dieťaťa, ktorá odmieta dať súhlas na transfúziu. Toto chcete dosiahnuť?

Re:Re:Re:Prosím pekne

Ing. Marián FILLO | 10.10.2012

Tak to by som chcel vidieť JEDNÉHO JEDINÉHO očkujúceho lekára na Slovensku, ktorý reálne znáša (negatívne) dôsledky očkovania, ktoré vykonal na svojom pacientovi.

Keby ste mal trochu poňatia o slovenskej realite, tak by ste vedel, že na Slovensku za negatívne dopady očkovania nie je zodpovedný ABSOLÚTNE NIKTO.

Takže v tomto by to bolo úplne fifty-fifty, aj keby som písal vyslovené bludy, čo ale nerobím. Naopak: snažím sa k informovaniu pristupovať maximálne zodpovedne, nepíšem veci bez podkladov (aj keby som o nich bol na 100% presvedčený), a keď niekto dokáže, že som sa mýlil (alebo som niečo chybne preložil), tak sa opravím. Ale to sa, kupodivu, stáva extrémne zriedkavo, pretože zástancovia povinného očkovania takmer nikdy nie sú schopní zostrojiť podložený logický argument (na rozdiel od mňa a ďalších zástancov slobodnej voľby v očkovaní).

A krvácajúce jehovistické dieťa sem nepleťte. Je obrovský rozdiel medzi vysoko rizikovým preventívnym opatrením u úplne zdravého dieťaťa, ktorému akútne nič nehrozí, a vysoko rizikovým zákrokom u akútne chorého/zraneného dieťaťa v ohrození života.

Ak tu je niečo vyslovene amorálne, tak je to šírenie vakcinacistických bludov v TV osobami ako prof. Dluholucký, ktorý trepe vyslovené nezmysly, na ktoré nemá absolútne nijaké vedecké podklady, z čoho bol usvedčený už mnohokrát, ba dokonca ktoré sú v očividnom rozpore s aktuálnymi štatistikami a vedeckými štúdiami, z čoho už taktiež bol usvedčený mnohokrát. Tak toto je u mňa AMORÁLNOSŤ par excellence.

Re:Re:Re:Re:Prosím pekne

Daniela | 15.10.2012

Pan Filo, hovorite, ze mate jedno dieta zaockovane a druhe nie. A ze mozete porovnavat. Ake "rozdiely" ste teda zbadali medzi nimi? Malo to zaockovane nejake "nasledky" po tom ockovani? Ked ste uz tak vehementne proti ockovaniu.

Re:Re:Re:Re:Re:Prosím pekne

Ing. Marián FILLO | 18.10.2012

Áno, to zaočkované má od očkovania potravinové alergie doteraz, a nejaký rok po očkovaní malo škaredý mokvajúci ekzém.

Nezaočkované dieťa nielenže nemá žiadne alergie, ale je aj v porovnaní s tým zaočkovaným oveľa menej choré.

Re:Re:Prosím pekne

kili | 10.10.2012

"nechajte nám našu ústavnú slobodu na získavanie a šírenie informácií"

No, problém je v tom, že vy šíříte bludy a strašíte jimi lidi, kteří nedovedou rozpoznat vaše výmysly od skutečnosti. Každému průměrně vzdělanému v oboru je po pár větách zřejmé, jaké pitominy plodíte, ale ne každý je ve vakcinolidii, imunologii epipidemiologii či medicíně vůbec vzdělaný a tak vašim logickým klamůmsnadno podlehne, kor když se zahalíte hávem znalců. Plácat o svobodě bez odpovědnosti je zhůvěřilost.

Re:Re:Re:Prosím pekne

Ing. Marián FILLO | 10.10.2012

Pokiaľ máte tú drzosť, povedať, že šírim bludy, tak by ste sa mohol unúvať bezprostredne na to uviesť aspoň jeden jediný príklad.

Zatiaľ ste ale ani jeden príklad neuviedol, čím ste sa zaradil k stovkám (možno už tisícom) mojich kritikov, ktorí neboli schopní v rámci kritiky mojej osoby zostrojiť ani jeden jediný podložený logický argument.

Re:Re:Re:Prosím pekne

Kelso | 10.10.2012

Bavíme sa tu o tej istej firme(GSK), ktorá dostala v lete pokutu 3 MILIARDY dolárov za neotestované lieky pre mladistvých?? Tak tam je to potom jednoznačne "čisté" jak ľalia....ha-ha ..Hned som v klidu...Kili, vy ste ten kili, čo pôsobí v českých mamičkovských diskusiách ako troll? S prudkými a nechutnými vakcinacistickými urážlivými komentármi???... Vitajte! čože vy tu?

Re:Re:Re:Re:Prosím pekne

alena | 10.10.2012

to ste pekne napísal :-) :-)

Re:Re:Prosím pekne

kili | 10.10.2012

"ako si to predstavujete, aby sme "normálnym" ľuďom (tým myslíte ovce?) dali pokoj..."

Jednoduše, neplácejte výmysly, to stačí. A ti normální lidé by si také mohli uvědomit, že starost o své PC také nepřenechávají instalatérovia stejně tak porouchaný odtok vany neřeší skrze IT experta. Vy tru působíte jako opasažer , který radí ve 10 000 m pilotovi, aby to vzal víc na sever a trochu níž. A to si pište, že ostatní pasažéři by takovému rádci nakopali do zadele.

Re:Re:Re:Prosím pekne

Ing. Marián FILLO | 10.10.2012

Stále čakám na Váš prvý podložený logický argument, a nie a nie sa ho dočkať...

Zatiaľ len máte plnú hubu hlúpych urážok bez sebemenšej známky vecnosti.

Re:Prosím pekne

Lucia | 09.10.2012

Propagandistických stránok očkovania, očkoreklám na plnú hubu aj reklám rôzne skrytých v seriáloch je všade naokolo plná riť. Táto stránka je jediná svojho druhu na Slovensku (ešte aj spolu s IURO web stránkou) ktorá ukazuje aj na tú druhú stránku očkovania - riziká a nežiaduce účinky (toho času stále pekne zametané pod koberec). Táto stránka nikde nevykrikuje počas TV vysielania ani rozhlasového vysielania, nemusí žiadnu antipropagandu počúvať ani v seriáloch typu Nemocnice , House , Panelák . Takže prosím vás , vy a vaša propaganda už prestaňte manipulovať a vymývať mozgy väčšine (nájdeš aj pod pojmom brainwashing, alebo aj mediálna masáž) a dajte nám už s tými nonstop drístami o super učínných a bezpečných očkovaniach na vymyslené choroby POKOJ. Už pre nielen duševné ale najmä to fyzické zdravie ludí celej planéty.

Re:Re:Prosím pekne

Demo | 09.10.2012

Hm, typická hysterická reakcia. Ja vám vašu vieru neberiem, ak nechcete, nemusíte sa očkovať. Vždy boli aj budú medzi nami ľudia ktorí chcú byť nasilu iný. Mimochodom mýlite si pojmy - aj alkoholik nazve protialkoholickú mediálnu kampaň vymývaním mozgov a nie osvetou. Stojí nás to síce nemalé peniaze, ale proti ľudskej blbosti treba neustále bojovať, pretože ako všetci iste uznáme, je nekonečná.

Záznamy: 1 - 100 zo 270
1 | 2 | 3 >>

Pridať nový príspevok