Názory niektorých kandidátov za stranu „Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti“ na (ne)povinné očkovanie - UPRESNENÉ

04.02.2012 12:50

Ing. Marián FILLO

 

Upresnené: článok bol vydaný 2.II.2012 o 200 a po konzultácii s autorkou pôvodných otázok strane OĽaNO bola 4.II.2012 o 1250 upresnená/opravená úvodná veta článku.

 

       Jedna čitateľka našej stránky, ktorá uvažovala, že bude voliť stranu "Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti" (OĽaNO), sa tejto strany (nie vybraných kandidátov, ale strany ako takej) prostredníctvom pod-stránky "Napíšte nám odkaz" na stránke ObycajniLudia.sk opýtala:

Chcela by som sa opýtať, či plánujete riešiť aj otázku povinného očkovania detí? Viem, že strana SaS má v programe zrušenie povinnosti niektorých vakcín. Vo väčšine štátov EU je očkovanie len odporúčané a nikto nenúti deti očkovať pod hrozbou pokuty. Navyše majú fondy na odškodnenie ľudí, poškodených očkovaním, na rozdiel od SR. Poznám veľa detí, postihnutých očkovaním (moje dieťa nevynímajúc), a preto ma najviac zaujíma táto problematika.

       Ešte v ten deň prišla odpoveď (e-maily našej čitateľky sú zelenou, e-maily z OĽaNO modrou):

2012/1/28 Press <press@obycajniludia.sk>
Dobrý večer,

       Vaša otázka je veľmi zaujímavá a špecifická. U nás sa problematike zdravotníctva venuje niekoľko odborníkov. To, na čom sa zhodli je v našom spoločnom programe. Všetko ostatné sú individuálne programy týchto kandidátov. Vašu otázku im rozošleme a pošleme Vám odpovede tých, ktorí majú zmenu očkovacieho systému vo svojej osobnej agende.

       Krásny zvyšok víkendu!

 


 

Ďakujem, som zvedavá na odpovede.

 


 

2012/1/29 Press <press@obycajniludia.sk>

Dobrý večer pani XYZ,

       preposielam Vám odpoveď od pani Horváthovej, ktorá sa ako jedna z lekárov na našej kandidátke venuje tematike zdravotníctva. Máme ich samozrejme viac a preto disponujeme viacerými názormi. Pre objektivitu posielam priamo ten jej:


Zdravím,

       Základné očkovanie u detí je povinné a také by malo podľa môjho názoru aj ostať. Očkovací kalendár sa pravidelne mení a aktualizuje v súlade s novými poznatkami o očkovaní. Každý prípad, ktorý je podozrivý z nežiaducej reakcie vakcinačnej látky musí byť adekvátne prešetrený a hlásený, nie vždy sa totiž súvislosť očkovania a ochorenia potvrdí. Zrušenie povinnosti očkovania u detí by mohlo spôsobiť návrat takých závažných ochorení, ktoré v súčasnosti u nás už nepoznáme. Ja osobne som otvorená akejkoľvek rozumnej diskusii a argumentom, s prizvaním odbornej i laickej verejnosti.
 
       S pozdravom

Prof. MUDr. Eva Horváthová, PhD, MPH, rod. Mitterpachová
Katedra klinickej a preventívnej medicíny
Fakulta verejného zdravotníctva, Slovenská zdravotnícka univerzita, Bratislava
Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety, Bratislava

 


 

Dobrý deň,

       ďakujem za názor pani doktorky Horváthovej. Keďže píše, že je otvorená akejkoľvek rozumnej diskusii a argumentom, rada by som ju pozvala na niektorú z besied, na ktorých prednáša zakladateľ Petície za slobodnú voľbu v očkovaní, Ing. Marián Fillo (www.slobodavockovani.sk). Vždy je rád, ak príde na diskusiu aj nejaký doktor. Ja osobne som bola na prednáške, kde bol aj Dr. Lipták, bolo to veľmi zaujímavé a poučné. Najbližšie besedy v Bratislave sú 9. februára 2012:

       Pred tým by si možno mohla pani doktorka prečítať 2 články od českej praktickej doktorky MUDr. Elekovej, ktorá má trochu iný názor na očkovanie ako ona. Podobné argumenty pravdepodobne budú totižto aj na týchto diskusiách.

       Možno by pani doktorku ešte zaujímal fakt, že v mojom okolí nebol ani jeden prípad poškodenia po očkovaní zaznamenaný príslušnými úradmi, aj keď doktori medzi 4 očami povedali, že to býva častý následok očkovania. Žiaden doktor nechce mať opletačky s úradmi a neviem naozaj ani o jednom prípade, ktorý by bol regulérne nahlásený. A ešte k jej argumentu, že "zrušenie povinnosti očkovania u detí by mohlo spôsobiť návrat závažných ochorení", tu je rozpis krajín, aké očkovania sú povinné - https://www.slobodavockovani.sk/news/kde-su-ake-ockovania-povinne/ - z tabuľky jasne vidieť, že vo väčšine krajín EÚ očkovanie nie je povinné a fakt je ten, že tam nie sú žiadne závažné ochorenia.

       Ďakujem za sprostredkovanie pani doktorke Horváthovej.

 


 

2012/1/30 Press <press@obycajniludia.sk>

Dobrý deň prajem, ešte Vám posielam odpoveď od pána Janca z našej kandidátky:

 

       Povinné očkovanie by som  určite zredukoval, vakcíny musia prechádzať oveľa tvrdšou kontrolou, výberom, aj distribúciou, ako teraz, keď je z toho megabiznis často úplne bez ohľadu na pacienta. Vakcíny len také, ktoré sú dlhšie na trhu, s ktorými je najlepšia skúsenosť. Distribúcia cez Úrad verejného zdravotníctva, aby boli zaručené podmienky skladovania, manipulácie a podobne. Oveľa prísnejšia by bola aj kontrola vhodnosti použitia vakcíny u konkrétneho jedinca. Odškodnenie je namieste, pretože štát, ak niečo nariaďuje, musí niesť aj následky za kompenzácie prípadných komplikácií.

       Veľa lekárov má názory podobné ako ja, ale z pozície lekára je problém niečo zmeniť, alebo ovplyvniť. Podmienky pre našu prácu nám vytvárajú politici a tak to aj vyzerá.

       Pozdravujem Vás

Janco

 


 

2012/1/30 Press <press@obycajniludia.sk>

Dobrý deň pani XYZ,

 

       Váš e-mail sme preposlali priamo pani Horváthovej. Myslím, že pre našich kandidátov nebude problém prísť do akejkoľvek diskusie a hájiť si vlastné názory, ktoré majú na rezort zdravotníctva a jeho jednotlivé problémy. Ďakujeme Vám za informácie a určite dáme vedieť, kto z nich zareagoval a bude môcť prísť.

 

       S pozdravom

I. Adamová

 


 

       Ďakujem za rýchle odpovede. Samozrejme, pozvanie platí aj pre ďalších doktorov z vašich radov, ak by chceli prísť. Besedy o očkovaní budú v jarných mesiacoch po celom Slovensku. Zatiaľ sú dohodnuté tieto - https://www.slobodavockovani.sk/podujatia/. Ak by niekto chcel prísť a zároveň aj niečo odprezentovať, stačí sa ozvať zakladateľovi stránky www.slobodavockovani.sk - Ing. Fillovi - a prípadne s ním dohodnúť tématiku a rozdelenie času.

       Prečítala som si aj názor pána Janca. A je zaujímavé, aké rozdielne názory majú doktori z vašich radov na očkovanie. Zaujímalo by ma, ako sa budete dohadovať pri prípadnom prejednávaní očkovania a hlasovaní v parlamente.

 


 

Dobrý večer pani XYZ,

 

       je to jednoduché. Keď Igor Matovič založil túto občiansku kandidátku, založil ju s jasným zámerom dať možnosť nezávislým ľuďom kandidovať, čo žiaľ naša legislatíva neumožňovala bez vstupu do strany. Zároveň odsúdil mechanické hlasovanie poslancov podľa pokynov šéfa strany, pretože to popiera myslenie poslanca, jeho vedomie a svedomie. Poslanec nemá byť hlasovací stroj. Poslanec má zastupovať ľudí. A to ľudí, ktorí mu dajú svoju dôveru. Uvedomujeme si, že na našej kandidátke sú kandidáti, ktorí majú rozdielne názory. To, na čom sme sa zhodli, to je náš spoločný program, ktorý by sme mali prestaviť médiám podrobnejšie už tento týždeň. A zároveň považujeme za správne, aby sa nik z nás nevzdal aj vlastných názorov, ktoré môžu tvoriť aj jeho individuálny program. Nech si ľudia vyberú kandidátov s názormi, ktoré sú im najbližšie. My sa určite nebudeme hádať, ale budeme argumentovať, tak, ako to robíme aj teraz. Ak má niekto z nás iný názor a zväčša sú to odborníci vo svojich fachoch, tak musí vedieť presvedčiť aj ostatných. Nebudeme sa v parlamente (ak sa tam dostaneme) hrať na pravicu, či ľavicu, na tak, alebo onak zmýšľajúcich a orientovaných. Preto chápeme aj Váš názor a preto sme Vám poslali aj dva diferentné názory našich kandidátov, pričom obaja sú v zdravotníctve veľmi rešpektovaní.

       Každopádne ďakujeme, že ste sa nám ozvali a dali nám veľmi zaujímavý podnet. Na tie diskusie naši kandidáti určite zareagujú.

 


Zverejnenie tohto článku (grafická úprava + doplnenie chýbajúcich mäkčeňov a dĺžňov) zabrali správcovi www.slobodaVockovani.sk vyše 1 hodinu čistého času.

Ak sú pre Vás tieto informácie zaujímavé či prínosné, môžete našu činnosť podporiť.

 

Diskusia: Názory kandidátov za stranu „Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti“ na (ne)povinné očkovanie

Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

Ing. Marián FILLO | 03.02.2012

V poriadku, že si sa tak pekne "vcítil" do kože prof. Horváthovej. Ale ak si jej ozaj hovoril z duše (ak teda vylúčime tú možnosť, že prof. Horváthová si Ty :-), tak potom pani profesorka zrejme nerozumie, čo to je predvolebná kampaň a čo to vo výsledku obnáša.

Dám ruku do ohňa za to, že nielen ja, ale prakticky žiadny novinár si nebude od nej pýtať súhlas s uverejnením jej vyjadrení, ktoré povedala v rámci svojej predvolebnej kampane.

A to som absolútne nijak neanalyzoval jej minulosť, rodinné pozadie a podobné (pre niekoho možno dosť nepríjemné) veci, ktoré novinári počas predvolebnej kampane bežne robia. Neurobil som nič iné, len som ju úplne doslovne a kompletne citoval.

Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

answer | 03.02.2012

vôbec ma netankuje, koho budeš voliť Ty a Tvoja rodina :D Ak si si nevšimol, jedným slovkom som sa nezmienil o obsahu predmetných mejlov, ani o volebnom programe žiadnej strany...takže presvedčiť Ťa asi nepresvedčím, ale rozumiem, prečo sa prof.E.H.ohradila. Mal som snahu to verbalizovať, keď už sa autor stránky spýtal "Čo vy na to?"

Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

NeDlouholudsky | 03.02.2012

manipulativne kydy.......koho ty chces vlastne presvedcit?!.... u mna a okoli (rodine) tato strana dokopy stratila asi 10 hlasov co MOHLI MAT..... prave "vdaka" vykvetom ako je sudruh stavitel a tetuska von Mitterpach :-)))) a predpokladam ze takto to bude vo vela pripadoch.....

jedine co ta trapi su TVOJE AMBICIE...

Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

NeDlouholudsky | 03.02.2012

ak by to bola pracovnicka hromadneho zberu a predaja cucoriedok spod nizkych tatier a nie nejaka silokonovo nadupana karierna pracovnicka usilujuca sa o moc a prachy v parlamente, tak by si sa spraval uplne rovnako? :-)

Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

answer | 03.02.2012

môj vzťah? nie si trochu paranoidný? myslím, že tak akurát. No nič, chlap z Teba nebude...

Re:Re:Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

Ing. Marián FILLO | 03.02.2012

Nejaký lepší argument než "stratu času" nevieš zosmoliť?

Vyjadrenia kandidátov v rámci predvolebnej kampane sú automaticky verejné, tobôž ak prídu z adresy press@politicka-strana.sk, a teda nie je vôbec potrebné pýtať si súhlas s ich uverejnením. Naopak, to by bol ozaj trapas - ešte si pýtať súhlas so zverejnením predvolebných rečičiek (de facto reklamy).

Spýtaj sa ľubovoľného novinára prípadne právnika, čo má do činenia so slobodou tlače, ak mi neveríš.

So zverejnením otázok našej čitateľky som si súhlas pýtal a dostal som ho - pod podmienkou, že nezverejním jej meno. To som aj splnil.

Vôbec sa nemám za čo prof. Horváthovej ospravedlniť, nijak som neprestúpil zásady slušného novinárskeho správania sa, ani som ju nijak nepoškodil nad rámec toho, ako sa poškodila svojím vyjadrením ona sama. Nie som ani cvičená opica, ani otrok, ani sluham, ani v inom podriadenom vzťahu voči prof. Horváthovej či OĽaNO. A nemám nijaký dôvod jej volať. Ja od nej nič nepotrebujem. Ak chce ona niečo odo mňa, tak nech mi kľudne zavolá, ale sama - nie cez prostredníkov. Ale aj tak to chcem písomne, lebo v telefonáte si nemám ako overiť, že to volá naozaj ona a nie niekto, kto sa za ňu len vydáva.
A v prípade nejakých závažných vecí to chcem aj písomne aj s notárskym overením, aby som mal istotu totožnosti.

A bolo by inak už načase, aby si vysvetlil, aký je Tvoj vzťah k
a) prof. Horváthovej
b) OĽaNO

Prof. Horváthovej s radosťou uverejním ľubovoľný článok, čo mi pošle (ak nebude obsahovať vulgarizmy a nebude trestne stíhateľný). Rovnako tak rád uverejním článok/články akéhokoľvek iného zástancu povinného očkovania.

Re:Re:Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

NeDlouholudsky | 03.02.2012

Ja nekandidujem do narodnej rady :-) ale tato osoba ano! a nema ani tolko charakteru aby svoje SPLECHY autorizovala.... a snazi sa ich tutlat...

cize je jasne s cim a kym mame docinenia..... a toto ja osobne podporovat nemienim a NECHCEM!... co si budes robit ty a komu sa pchat kamkolvek je mne z duse jedno :-)

Re:Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

answer | 02.02.2012

oponovať čo do obsahu Tvojej stránky Ti nechem, podľa toho, čo som z Tvojich článkov a diskusných príspevkov čítal, nemám záujem...sorry, nie je to osobné, považujem to za stratu času...Nejde tu o Tvoje práva, ale o Tvoju úroveň (ne)komunikácie...ten mejl zo stránky politickej strany neprišiel predsa Tebe! Ty len kopíruješ a kopíruješ a kopíruješ zo súhlasom LEN jednej strany. A potom od tej druhej očakávaš, že budú maximálne slušní a ústretoví..Chlape, naber odvahu, pohľadaj číslo na pani Horváthovú alebo Adámikovú a pekne sa ospravedlň a dodatočne sa spýtaj, že by si rád mať ich názor vo svojej vytríne, a budeš rád, ak tam pani profesorka šupne pár svojich názorov. Potom to bude kóšer :) Inak sa tu len hráš na vlastnom piesku.

Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

Ing. Marián FILLO | 02.02.2012

Zatiaľ nemám nič písomne.
Referoval som o telefonáte, ktorý teoreticky mohol byť aj sfalšovaný. Navyše som si ho nenahral, takže som možno niečo prepočul alebo zabudol z jeho obsahu... :-)

Prepáč, ale keď Ti príde ako novinárovi vyjadrenie z e-mailovej adresy press@politicka-strana.sk, tak to budeš považovať za súkromnú korešpondenciu s ktorej zverejnením si potrebuješ pýtať súhlas?

Predvolebná kampaň je verejná vec. To, čo povie kandidát v rámci predvolebnej kampane je jednoznačne verejné a nikto nemá právo mi zabrániť v zverejnení toho, ani právo požadovať, aby som niečo, čo bolo povedané v rámci predvolebnej kampane nezverejnil, či dokonca stiahol po zverejnení.

Každopádne ale ďakujem za názor.

Teší ma, že to tu nie je len samé pritakávanie, ale objavuje sa tu aj oponentúra. To je koniec-koncov dôkazom, že naša stránka si zaslúži meno "Sloboda v očkovaní" s podtitulom "Slobodne o očkovaní, za slobodnú voľbu v očkovaní".

Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

janiina | 06.02.2012

úplný súhlas!

Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

Ing. Marián FILLO | 03.02.2012

To už je z Tvojej strany vážne choré, nemôžem si pomôcť.

1. Nič mi nebránilo pýtať si dovolenie prof. Horváthovej, ale nebol na to žiadny dôvod. Je to kandidátka na poslankyňu NR SR, robí predvolebnú kampaň. Citoval som jej vyjadrenie v rámci predvolebnej kampane. S uverejnením výroku politika (čo i len nádejného) v rámci predvolebných kortešačiek si NIKDY NETREBA PÝTAŤ SÚHLAS. Je to verejné vyjadrenie, navyše prišlo z adresy press@obycajniludia.sk. Nie je čo riešiť. Kto to ani na desiatykrát nechápe, musí byť fest zaslepený.

2. Od čitateľky som si pýtal dovolenie, pretože ona je súkromná osoba, ktorá nemá ambície zastávať verejnú volenú funkciu. To je oproti prof. Horváthovej zásadný podstatný rozdiel.

3. Zverejnenie (de facto) volebného programu kandidátky na poslankyňu NR SR je "úlisný ťah"???????

4. Prečo by som ju mal pozvať na tie isté besedy aj ja, keď už na ne bola očividne pozvaná niekým iným predo mnou?

5. Aké praktiky "našich "slávnych" politikov" podľa Teba kopírujem?

6. Som ako Ing. tak aj novinár. To môžem doložiť príslušnými dokumentmi. Lekár nie som a ani som o sebe nikdy netvrdil, že som lekár. Neviem, ako si na takúto haluz prišiel. A mám o AŽ dva roky menej než pani profesorka. Teda ak stránka OĽaNO neklame.

7. Kto si? Máš problém uviesť svoj vzťah k prof. Horváthovej a/alebo OĽaNO? Nie je to podozrivé, že s tým máš problém, resp. ignoruješ túto otázku?

Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

answer | 03.02.2012

Jo, je demokracia, všetci máme právo na všetko..Čo Ti bránilo spýtať sa profesorky, či si to môžeš nalepiť na svoju stránku? Prečo si sa spýtal len onej čitateľky na dovolenie? Prečo používaš takéto úlisné ťahy? Mne sa teda nepáčia! Ty si ju nepozval, Ty si sa jej nespýtal...môžte sa tváriť ako občianska spoločnosť, ale v podstate kopírujete praktiky našich "slávnych" politikov a la....No veď Ty sa netajíš, že si okrem inžiniera aj novinár a lekár (bez titulu, prirodzene) a máš ešte menej rokov!

Re:Re:Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

Ing. Marián FILLO | 03.02.2012

Prosím Ťa, neklam a poriadne si prečítaj celý článok.

Hneď pod mailom prof. Horváthovej stojí:

"... Keďže píše, že je otvorená akejkoľvek rozumnej diskusii a argumentom, rada by som ju pozvala na niektorú z besied, ..."

Naozaj nedostala pozvanie???

Karieristka - 4 tituly (z toho jeden je prof.) v 36 rokoch? Poznáš ešte niekoho iného, kto by bol v 36 rokoch (či dokonca skôr) prof., MUDr., PhD a MPH zároveň???

A tri deti mám aj ja. A čo má byť akože?

Re:Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

answer | 02.02.2012

Pochybujem, žeby sa prof. za svoje názory hanbila, len zatiaľ nedostala ono pozvanie, len osočovanie! Karieristka s troma deťmi - si trochu mimo...

Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

NeDlouholudsky | 02.02.2012

vies ze dokonca mozes fotografovat a nahravat si policajta v praci?!..... nedavno na neznalost svojich prav a povinnosti doplatili 2ja policajti obvineniami.....pokial som cital

Verejny cinitel je verejny....... to je jeho naplnou prace :-) A kandidat na verejnu funkciu by mal byt dokonca viac sledovany ako obycajny obcan. Alebo chces tvrdit ze taky "frajer" co kandidoval za OL+NZ a pritom kaslal na stavebny zakon a vdaka tomu ze na to niekto upozornil, tak urobil pre ludstvo zle ?! :-) Ved ten clovek chcel akurat ziskat dalsiu imunitu a "moc" a vysmiat sa celemu systemu a najma susedom a vobec inym ludom priamo do xichtu a to pod kandidaturou pod stranou OL+NZ!!!

Kolko je tam podobnych ako on? :-) Ja si uz myslim ze vsetci....

Tiez mi pride velmi rozumne ten text von Mitterpachovej tu ponechat, lebo moze kamuflovat neskor ako chce, toto je JEJ NAZOR, ziadne ockovanie menit nechce, a vyhovuje jej tento stav ako je, a povazuje to za ustavne (a aj pomerne zdarile a dobre) riesenie - tak si to vysvetlujem ja.

Keci o tom "rozumnom rieseni" siri kazda pediatricka, ktora sa chce s tebou "rozpravat" ale len pod jednym ucelom = donutit ta konecne a len a jedine a uz hned zaockovat svoje dieta a prevziat NA SEBA CELE RIZIKO S TYM SPOJENE :-) !

Alebo sa hanbi profesorka za svoj nazor?, tak to potom asi velmi von Mitterpachova charakterom neovplyva.... Mimochodom ako tak citam ten jej "uzasny zivotopis" tak mi je jasne ze s takouto osobou nechcem mat nic spolocne!........dalsia z radu karieristiek co za karieru je ochotna urobit asi cokolvek :-)....

teraz "tetu" co ju platia za to aby sirila o nej samy dobry obraz (za kazdu cenu) asi trochu rozdrapi :-)))))

Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

answer | 06.02.2012

Nie. Pôvodná príčina, prečo som si sem dovolil zamiešať svoj názor, je tá, že mám pocit, že jediný minimálny slušný krok, ktorý by som - byť v koži toľko omieľanej profesorky, očakával, ak už pán inžinier priznal, že najprv si od autorky otázok pred samotným uverejnením VYŽIADAL PÍSOMNÝ SÚHLAS NA UVEREJNENIE jemu preposlaných mejlov, tak že by si vopred rovnako VYŽIADAL PÍSOMNÝ SÚHLAS aj od tej, ktorá na otázky odpovedala.
Očakával by som to nielen v prípade kohokoľvek (novinára či nenovinára), kto si vytvoril nejakú stránku o čomkoľvek, ak by chcel uverejniť názory kohokoľvek (politika či nepolitika), práve pri tom špecifickom prípade, kedy politik či nepolitik vysloví svoj názor v písomnej forme (napr.v mejlovej pošte), teda nie verejne pred televíznymi kamerami. Pán inžinier ale takúto formu slušnosti odmieta, a ak ju po ňom niekto očakáva, klasifikuje ju ako "tváriť sa urazene".
Nezaujíma ma, či takúto komunikáciu upravuje nejaký zákon, ja to považujem za slušné, dalo by sa parafrázovať - za nepísané pravidlo. Dnešnej dobe však vládne asertivita, tak sa niet čo čudovať...

Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

janiina | 06.02.2012

Myslím si, že citovať z vyjadrenia kandidáta na poslanca, ktoré bolo zaslané e-mailom ako odpoveď na otázku k volebnému programu strany či hnutia (nešlo ani o súkromný rozhovor ale o preposlanie stanoviska kandidáta ako odborníka v oblasti zdravotníctva), by nemalo kandidátovi robiť problém. Či máš pocit, že odpoveď pre jednu konkrétnu osobu by sa mala líšiť od odpovede pre bližšie neurčenú skupinu potenciálnych voličov? Ak ide o zaujatie stanoviska k danej otázke, považujem to za verejne prejavený názor vo volebnej kampani, ktorý má napomôcť voličom utvoriť si názor o strane, resp. prinajmenšom o konkrétnom kandidátovi.

Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

Ing. Marián FILLO | 03.02.2012

Ešte sme sa nedozvedeli, kto si.

Niekto z fakulty verejného zdravotníctva SZU, ktorej prodekankou je nechvalne známa doc. Krištúfková (viď napr. https://www.slobodavockovani.sk/news/ako-mi-zakazali-zucastnit-sa-vakcinologickeho-kongresu/ )?

Alebo PR agent pre GlaxoSmithKline či Baxter á la Dr. Kasarda?
https://www.snowball.sk/sekcia-sk-5-Klienti
https://www.snowball.sk/sekcia-sk-2-Ludia

Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

answer | 03.02.2012

ale nie. trpí len môj cit pre slušnosť. Zbytočne okolo svojich názorov vírite prach, ktorý mne osobne štípe oči :(

Re:Re:Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

Leon | 03.02.2012

Mr. Answer,
Váš osobný názor samozrejme rešpektujem, Nemám nič osobne voči pani Horváthovej. Vy však nie ste pani Horváthová, aspoň podľa nicku /nomen-omen/.
V tomto prípade však ide o - citovanie dokumentu -:
– / Citovaný dokument je ten, z ktorého niečo preberáme. Je to dokument, ktorý je zdrojom informácií pre nás. Môže to byť kniha, článok v časopise, encyklopédia, slovník, rozhlasový alebo televízny dokument, film, osobná komunikácia (rozhovor), elektronická správa (e-mail), CD-ROM, elektronický časopis alebo zborník, www stránka a pod. [Kimlička 2004].
- zdroj: https://tvorim.net/uspesny-web/60-citacie-a-parafrazy

Občan-volič má právo vedieť, komu dá-nedá hlas vo volebnej kampani!
ZVLÁŠŤ v období výskytu zástupcov čeľade ľudoopov neočkovaných proti epidémii s názvom KORUPCIA :)

Myslím, že v tejto veci, Mr. Answer, trpí skôr Vaše ego... ;)

Re:Re:Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

Ing. Marián FILLO | 02.02.2012

Slušným manierom je netváriť sa urazene, keď niekto zverejní moje vyjadrenie, ktoré som povedal v rámci svojej vlastnej predvolebnej kampane.

Slušné maniere tu očividne chýbajú niekomu inému, než sa Ty snažíš naznačiť.

Re:Re:Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

Ing. Marián FILLO | 02.02.2012

K diskusii predsa prizvaná bola - samotnou čitateľkou. Tá ju pozvala na besedy o očkovaní, čo budú v BA o týždeň.

Myslíš si, že sa novinári pýtajú napr. Roberta Fica, či môžu s jeho dovolením uverejniť, čo povedal vtedy a vtedy tam a tam? Alebo si myslíte, že im Robert Fico má právo zakázať zverejniť niečo, čo odpovedal na otázku nejakej konkrétnej osobe?

Toto bol celkom jasne rozhovor v rámci predvolebnej kampane a ako taký nemôže byť ani vo sne klasifikovaný za súkromnú poštu a teda ten, čo ho zverejní, nemá povinnosť pýtať si dovolenie kandidáta na poslanca NR SR.

Nie si náhodou kamarát(ka) či rodina s prof. Horváthovou? Alebo sympatizant (či dokonca kandidát) OĽaNO?

Ja si myslím, že to tu bolo vysvetlené tak jasne, že len extrémne zaujatý človek to nepochopí.

Re:Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

answer | 02.02.2012

citoval si :
"V emaile z 2012/1/29 v odpovedi od pani Horváthovej:
„...Ja osobne som otvorená akejkoľvek rozumnej diskusii a argumentom, s prizvaním odbornej i laickej verejnosti.“
Pani profesorka vyslovene tejto pani píše, že je otvorená PRIZVANIU k diskusii, nie kopírovaniu mejlov, na ktoré sa jej niekto v tom chvate zabudol spýtať, či jej to nebude vadiť! Opakujem ešte raz - pán Fillo si mal vypýtať dovolenie nielen od čitateľky tejto jeho stránky, ale aj od prof.Horváthovej. To je celé. Ak od niekoho očkakávaš slušné maniere, netreba hneď ich absenciu zastierať konfabuláciami o nadčloveku na 4 roky!

Re:Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

Leon | 02.02.2012

Mr.Answer,
Podľa obsahu emailov sa jedná o bežnú emailovú komunikáciu, ktorá NEOBSAHUJE závažné skutočnosti, ktoré by evidentne poškodzovali záujmy zúčastnených osôb. Snažíte sa vec posúvať do roviny „odpočúvania utajených skutočností „typu SaS-anka a p.Kočner“

Treba len normálne čítať, čo je napísané, Mr.Answer...

V emaile z 2012/1/30 je odpoveď od pani I.Adamovej v tomto znení:
„...Váš e-mail sme preposlali priamo pani Horváthovej. Myslím, že pre našich kandidátov nebude problém prísť do akejkoľvek diskusie a hájiť si vlastné názory, ktoré majú na rezort zdravotníctva a jeho jednotlivé problémy.“
V emaile z 2012/1/29 v odpovedi od pani Horváthovej:
„...Ja osobne som otvorená akejkoľvek rozumnej diskusii a argumentom, s prizvaním odbornej i laickej verejnosti.“

Z toho vyplýva za:
a) občan, ktorý má záujem pôsobiť v politickej strane a jeho meno sa nachádza na kandidátke politickej strany, musí byť pripravený znášať tlak verejnosti a zodpovednosť z toho vyplývajúcu pred voľbami a po voľbách. Do politiky má ísť hájiť záujmy svojich voličov a nie stať sa na 4 roky NAD-ČLOVEKOM s mimoriadnymi províziami za výkon funkcie a k tomu ako bonus BIZNIS s trestnopávnou imunitou!!!
b.) ak sa to nepáči osobne pani prof. MUDr. Eve Horváthovej, PhD, MPH, nech v tejto veci reaguje konkrétne ona sama, čisto vecne.

Ďalšia vec, ktorá ma zaujíma, či po prípadnom úspechu tej ktorej politickej strany voľbách je u tých „nových“ schopnosť odolávať tlaku záujmových-lobbystických skupín (viď. prepojenie pána Zelníka a Sanofi Pasteur v roku 2009.) - https://spravy.pravda.sk/obchod-s-vakcinami-ide-cez-asistenta-sns-f0a-/sk_domace.asp?c=A091210_092107_sk_domace_p23

Uvedené emaily nie je dôvod mazať...

Re:Re:Re:prof. Horváthová nechce byť uvedená na tejto stránke

answer | 02.02.2012

tož, zaujímavý rozbor...svojský...
ale k veci. Prečo si myslíš, že ak je niekto KANDIDÁT na verejnú funkciu, tak jestvuje automatický copyright na jeho myšlienky??? Kandidát predsa ešte nie je činiteľ, a takýto automatický copyright sa predsa nevzťahuje na nikoho! Ide tu o úroveň komunikácie...kde pán Fillo podľa mňa (za predpokladu, že si nevypýtal súhlas oboch autorov), zlyhal, a preto by som sa nečudoval reakcii hnutia, za ktoré pani Horváthová kandiduje v nastávajúcich parlamentných voľbách. Nejde tu o strany a ich programy, ide tu o spôsob (ne)komunikácie pána Filla, tak prosím, nezastieraj podstatu tohto konfliktu.

Záznamy: 51 - 75 zo 86
<< 1 | 2 | 3 | 4 >>

Pridať nový príspevok