Názory niektorých kandidátov za stranu „Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti“ na (ne)povinné očkovanie - UPRESNENÉ

04.02.2012 12:50

Ing. Marián FILLO

 

Upresnené: článok bol vydaný 2.II.2012 o 200 a po konzultácii s autorkou pôvodných otázok strane OĽaNO bola 4.II.2012 o 1250 upresnená/opravená úvodná veta článku.

 

       Jedna čitateľka našej stránky, ktorá uvažovala, že bude voliť stranu "Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti" (OĽaNO), sa tejto strany (nie vybraných kandidátov, ale strany ako takej) prostredníctvom pod-stránky "Napíšte nám odkaz" na stránke ObycajniLudia.sk opýtala:

Chcela by som sa opýtať, či plánujete riešiť aj otázku povinného očkovania detí? Viem, že strana SaS má v programe zrušenie povinnosti niektorých vakcín. Vo väčšine štátov EU je očkovanie len odporúčané a nikto nenúti deti očkovať pod hrozbou pokuty. Navyše majú fondy na odškodnenie ľudí, poškodených očkovaním, na rozdiel od SR. Poznám veľa detí, postihnutých očkovaním (moje dieťa nevynímajúc), a preto ma najviac zaujíma táto problematika.

       Ešte v ten deň prišla odpoveď (e-maily našej čitateľky sú zelenou, e-maily z OĽaNO modrou):

2012/1/28 Press <press@obycajniludia.sk>
Dobrý večer,

       Vaša otázka je veľmi zaujímavá a špecifická. U nás sa problematike zdravotníctva venuje niekoľko odborníkov. To, na čom sa zhodli je v našom spoločnom programe. Všetko ostatné sú individuálne programy týchto kandidátov. Vašu otázku im rozošleme a pošleme Vám odpovede tých, ktorí majú zmenu očkovacieho systému vo svojej osobnej agende.

       Krásny zvyšok víkendu!

 


 

Ďakujem, som zvedavá na odpovede.

 


 

2012/1/29 Press <press@obycajniludia.sk>

Dobrý večer pani XYZ,

       preposielam Vám odpoveď od pani Horváthovej, ktorá sa ako jedna z lekárov na našej kandidátke venuje tematike zdravotníctva. Máme ich samozrejme viac a preto disponujeme viacerými názormi. Pre objektivitu posielam priamo ten jej:


Zdravím,

       Základné očkovanie u detí je povinné a také by malo podľa môjho názoru aj ostať. Očkovací kalendár sa pravidelne mení a aktualizuje v súlade s novými poznatkami o očkovaní. Každý prípad, ktorý je podozrivý z nežiaducej reakcie vakcinačnej látky musí byť adekvátne prešetrený a hlásený, nie vždy sa totiž súvislosť očkovania a ochorenia potvrdí. Zrušenie povinnosti očkovania u detí by mohlo spôsobiť návrat takých závažných ochorení, ktoré v súčasnosti u nás už nepoznáme. Ja osobne som otvorená akejkoľvek rozumnej diskusii a argumentom, s prizvaním odbornej i laickej verejnosti.
 
       S pozdravom

Prof. MUDr. Eva Horváthová, PhD, MPH, rod. Mitterpachová
Katedra klinickej a preventívnej medicíny
Fakulta verejného zdravotníctva, Slovenská zdravotnícka univerzita, Bratislava
Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety, Bratislava

 


 

Dobrý deň,

       ďakujem za názor pani doktorky Horváthovej. Keďže píše, že je otvorená akejkoľvek rozumnej diskusii a argumentom, rada by som ju pozvala na niektorú z besied, na ktorých prednáša zakladateľ Petície za slobodnú voľbu v očkovaní, Ing. Marián Fillo (www.slobodavockovani.sk). Vždy je rád, ak príde na diskusiu aj nejaký doktor. Ja osobne som bola na prednáške, kde bol aj Dr. Lipták, bolo to veľmi zaujímavé a poučné. Najbližšie besedy v Bratislave sú 9. februára 2012:

       Pred tým by si možno mohla pani doktorka prečítať 2 články od českej praktickej doktorky MUDr. Elekovej, ktorá má trochu iný názor na očkovanie ako ona. Podobné argumenty pravdepodobne budú totižto aj na týchto diskusiách.

       Možno by pani doktorku ešte zaujímal fakt, že v mojom okolí nebol ani jeden prípad poškodenia po očkovaní zaznamenaný príslušnými úradmi, aj keď doktori medzi 4 očami povedali, že to býva častý následok očkovania. Žiaden doktor nechce mať opletačky s úradmi a neviem naozaj ani o jednom prípade, ktorý by bol regulérne nahlásený. A ešte k jej argumentu, že "zrušenie povinnosti očkovania u detí by mohlo spôsobiť návrat závažných ochorení", tu je rozpis krajín, aké očkovania sú povinné - https://www.slobodavockovani.sk/news/kde-su-ake-ockovania-povinne/ - z tabuľky jasne vidieť, že vo väčšine krajín EÚ očkovanie nie je povinné a fakt je ten, že tam nie sú žiadne závažné ochorenia.

       Ďakujem za sprostredkovanie pani doktorke Horváthovej.

 


 

2012/1/30 Press <press@obycajniludia.sk>

Dobrý deň prajem, ešte Vám posielam odpoveď od pána Janca z našej kandidátky:

 

       Povinné očkovanie by som  určite zredukoval, vakcíny musia prechádzať oveľa tvrdšou kontrolou, výberom, aj distribúciou, ako teraz, keď je z toho megabiznis často úplne bez ohľadu na pacienta. Vakcíny len také, ktoré sú dlhšie na trhu, s ktorými je najlepšia skúsenosť. Distribúcia cez Úrad verejného zdravotníctva, aby boli zaručené podmienky skladovania, manipulácie a podobne. Oveľa prísnejšia by bola aj kontrola vhodnosti použitia vakcíny u konkrétneho jedinca. Odškodnenie je namieste, pretože štát, ak niečo nariaďuje, musí niesť aj následky za kompenzácie prípadných komplikácií.

       Veľa lekárov má názory podobné ako ja, ale z pozície lekára je problém niečo zmeniť, alebo ovplyvniť. Podmienky pre našu prácu nám vytvárajú politici a tak to aj vyzerá.

       Pozdravujem Vás

Janco

 


 

2012/1/30 Press <press@obycajniludia.sk>

Dobrý deň pani XYZ,

 

       Váš e-mail sme preposlali priamo pani Horváthovej. Myslím, že pre našich kandidátov nebude problém prísť do akejkoľvek diskusie a hájiť si vlastné názory, ktoré majú na rezort zdravotníctva a jeho jednotlivé problémy. Ďakujeme Vám za informácie a určite dáme vedieť, kto z nich zareagoval a bude môcť prísť.

 

       S pozdravom

I. Adamová

 


 

       Ďakujem za rýchle odpovede. Samozrejme, pozvanie platí aj pre ďalších doktorov z vašich radov, ak by chceli prísť. Besedy o očkovaní budú v jarných mesiacoch po celom Slovensku. Zatiaľ sú dohodnuté tieto - https://www.slobodavockovani.sk/podujatia/. Ak by niekto chcel prísť a zároveň aj niečo odprezentovať, stačí sa ozvať zakladateľovi stránky www.slobodavockovani.sk - Ing. Fillovi - a prípadne s ním dohodnúť tématiku a rozdelenie času.

       Prečítala som si aj názor pána Janca. A je zaujímavé, aké rozdielne názory majú doktori z vašich radov na očkovanie. Zaujímalo by ma, ako sa budete dohadovať pri prípadnom prejednávaní očkovania a hlasovaní v parlamente.

 


 

Dobrý večer pani XYZ,

 

       je to jednoduché. Keď Igor Matovič založil túto občiansku kandidátku, založil ju s jasným zámerom dať možnosť nezávislým ľuďom kandidovať, čo žiaľ naša legislatíva neumožňovala bez vstupu do strany. Zároveň odsúdil mechanické hlasovanie poslancov podľa pokynov šéfa strany, pretože to popiera myslenie poslanca, jeho vedomie a svedomie. Poslanec nemá byť hlasovací stroj. Poslanec má zastupovať ľudí. A to ľudí, ktorí mu dajú svoju dôveru. Uvedomujeme si, že na našej kandidátke sú kandidáti, ktorí majú rozdielne názory. To, na čom sme sa zhodli, to je náš spoločný program, ktorý by sme mali prestaviť médiám podrobnejšie už tento týždeň. A zároveň považujeme za správne, aby sa nik z nás nevzdal aj vlastných názorov, ktoré môžu tvoriť aj jeho individuálny program. Nech si ľudia vyberú kandidátov s názormi, ktoré sú im najbližšie. My sa určite nebudeme hádať, ale budeme argumentovať, tak, ako to robíme aj teraz. Ak má niekto z nás iný názor a zväčša sú to odborníci vo svojich fachoch, tak musí vedieť presvedčiť aj ostatných. Nebudeme sa v parlamente (ak sa tam dostaneme) hrať na pravicu, či ľavicu, na tak, alebo onak zmýšľajúcich a orientovaných. Preto chápeme aj Váš názor a preto sme Vám poslali aj dva diferentné názory našich kandidátov, pričom obaja sú v zdravotníctve veľmi rešpektovaní.

       Každopádne ďakujeme, že ste sa nám ozvali a dali nám veľmi zaujímavý podnet. Na tie diskusie naši kandidáti určite zareagujú.

 


Zverejnenie tohto článku (grafická úprava + doplnenie chýbajúcich mäkčeňov a dĺžňov) zabrali správcovi www.slobodaVockovani.sk vyše 1 hodinu čistého času.

Ak sú pre Vás tieto informácie zaujímavé či prínosné, môžete našu činnosť podporiť.

 

Diskusia: Názory kandidátov za stranu „Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti“ na (ne)povinné očkovanie

dovera poistovna

okuliar jaroslav | 07.12.2019

pan matovič prosim vas chodievam na brigadu to talianska na 3 mesiace tento rok som doniesol ako stale pracovnu zmlu z talianska tam sa volaco stalo tak ma krabinieri nepustili dale isiel si po formular E104 co pžaduje dovera a dovera ma nechce zaregistrovat a na stranke ma napisane ak nemate E104 staci aj pracovna zmluva mam cukrovku tlak epilepsiju a zdravotna poisttovna ma zatial nzaregistrovala jm je doležiti papier ako život cloveka aj ministersvo my dalo za pravdu ale nic sa nedeje len ma vedu ako neplatiča

Celá táto debata je úplne mimo podstatu veci

Marcelo | 07.02.2012

Je veľmi zaujímavé ako sa Slováci dokážu angažovať v akejkoľvek diskusii, ktorá čo len trochu zaváňa politikou. A je to pritom úplne zbytočné. Obyčajný pešiak nemá totiž ani poňatia o skutočných pohnútkach politikov pri jednotlivých hlasovaniach. A to, že dnes niekto povie A, absolútne neznamená, že za týždeň nepovie B. Politika je veľký špinavý business, kde ide jednoducho príliš o veľa.A je úplne jedno aké tričko má kto oblečené. A ak si niekto myslí, že hlasovanie o akejkoľvek legislatíve je postavené na slobodných názoroch a svedomí poslancov zastupujúcich ľud, žije v v ilúzií Matrixu.
Chcem ešte dodať, že nech bol úmysel Ing.Filla získať predvolebné názory politikov na povinné očkovanie myslený akokoľvek dobre, zafungovalo to podľa mňa úplne kontraproduktívne a vznikla z toho len táto "slovíčková" debata o ničom.
P.S.:Myslím, že Váš čas a úsilie je škoda mrhať na doťahovanie s diskutujúcimi o tom, kto čo povedal, nepovedal, myslel, nemyslel, odvolal, volal, nevolal atď.

Otázky Igorovi Matovičovi

Ing. Marián FILLO | 04.02.2012

Práve som prostredníctvom stránky https://obycajniludia.sk/napiste-nam-odkaz/ poslal tieto otázky:

* * *

Týmto chcem poprosiť pána Matoviča (nie prof. Horváthovú ani iného lekára z kandidátky OĽaNO, ale len a len pána Matoviča), aký je jeho postoj k povinnému očkovaniu, presnejšie:

Má byť podľa neho povinné očkovanie zachované, alebo má byť zdobrovoľnené?

Ak má byť zachované, tak má byť ponechané v súčasnom rozsahu, alebo obmedzené (zoškrtané), či rozšírené o ďalšie očkovania?

Ako mieni pán Matovič riešiť prípady nežiaducich účinkov očkovania, ktoré skončili smrťou očkovanej osoby alebo ťažkým zdravotným postihnutím? V súčasnosti takéto prípady nie sú absolútne nijak odškodňované a odškodnenie v občiansko-právnom súdnom spore je absolútne nevymožiteľné. Napriek tomu takéto prípady sú a nie je ich práve málo, viď niekoľko málo z nich tu: https://www.slobodavockovani.sk/pribehy/

Problém spočíva v požiadavke dokázať so 100% istotou, že poškodenie zdravia spôsobilo práve očkovanie, čo v drvivej väčšine prípadov nie je možné exaktne dokázať. Preto ako v USA tak i v Nemecku sa pri odškodňovaní obetí očkovania uznávajú aj prípady, kedy je PRAVDEPODOBNÉ (nielen úplne isté), že poškodenie zdravia bolo spôsobené očkovaním.

Súčasný očkovací systém na Slovensku hrubo porušuje základné ľudské práva a slobody. Mnohí rodičia očkovaním postihnutých detí prišli úplne na mizinu a nezvládajú hradiť náklady na starostlivosť o ich očkovaním postihnuté deti, pričom nedostali ani cent (halier) odškodného, ktoré by mohlo toto nevyčísliteľné ľudské utrpenie aspoň trochu zmierniť a umožniť poškodeným (síce s ťažkosťami, ale predsa) dôstojne žiť.

(Ne)kompetentné štátne orgány, konkrétne ŠÚKL, ÚDZS a ÚVZ SR/RÚVZ, prakticky všetky ťažké nežiaduce účinky očkovania (nehovoriac o úmrtiach) systematicky popierajú, ignorujú, zatĺkajú a zametajú pod koberec.

Čo s touto do-neba-volajúcou nespravodlivosťou mieni pán Matovič robiť?

Matovič a detektor lži

Leon | 06.02.2012

Len tak na okraj - Matovič a detektor lži
https://aktualne.atlas.sk/obycajni-ludia-mozno-pridu-o-cast-kandidatky-pre-detektor-lzi/slovensko/politika/
Ktovie ako by dopadli poniektorí z ministerstva zdravotníctva cez RÚVZ až po lekárov... :)

Re: Matovič a detektor lži

Ing. Marián FILLO | 06.02.2012

O tom sa hádam ani nemusíme baviť, ako by dopadli vakcinacisti na detektore lži. To je snáď každému zorientovanému človeku úplne jasné.

Re:Re: Matovič a detektor lži

jj | 15.02.2012

dať im jednoduchú otázku:
Dali by ste svoje dieťa, vnúča zaočkovať hexavakcínou plus pnemokoky plus rotavírus naraz (tri krát po sebe)?

by sa krásne ukázali

Re:Otázky Igorovi Matovičovi

Ing. Marián FILLO | 20.02.2012

Odpoveď ani po 2 týždňoch žiadna, tak som to poslal priamo na adresu igor.matovic@obycajniludia.sk , na ktorú som bol pred chvíľou upozornený, že sa vyskytla v tomto článku:
https://www.topky.sk/cl/11114/1299106/Igor-Matovic-bol-online--Hrozi--ze-bude-vladnut-King-Kong-Fico-sam-alebo-s-gorilami-

Čo tu preboha nesedí?

Filip | 03.02.2012

Politická strana posunula otázku voliča v predvolebnej kampani "odborníkovi" v tejto oblasti, zo svojej kandidátky.
"Odborník" sa vyjadril,tak aký problém informovať ostatných voličov?

Pan Filo,

Dusan | 03.02.2012

prepacte, ale vy tu stale pisete a nejakej pani a teraz ste sa v tejto suvislosti niekolkokrat naviezli do tej doktorky. Tak ako to je? Volala Vam doktorka, alebo "nejaka pani" z toho hnutia? Mate nebodaj zaznam telefonatu alebo strielate do tmy? A ak to bola pani z pressu, tak preco si "vyprosujete spôsoby od kandidátky"? Vsak ta Vam podla vsetkeho nevolala, naopak, ako som z celej tejto absurdnmej frasky pochopil, nema zaujem komunikovat. Pisete, ze "práve robí predvolebnú kampaň, a toto povedala v rámci svojej predvolebnej kampane". A pritom na inych miestach Vy i Vasi kamarati neustale osocujete, ze nechce reagovat a vystupovat. Pan inzinier, cele Vase toto expoze je cira schizofrenia. Trvam na tom, ze ste s politikarcenim zacali uz uvodnou vetou. Nehovoriac o tom, ze ste tak nazvali aj nazov celej tejto frasky. Jeden mylny nazor doktorky a jeden zaujimavy nazor doktora prezentovat v titulku ako nazory 150 kandidatov hnutia, to je naozaj arogantne a nedomyslene. Nechapem, preco sa toto vsetko nerozprudilo az po volbach, ked mozno budu poslancami uplne ine osoby. Teraz je kazdemu jasne, ze Filo a ten jeho nevhodne, agresivne osocujuci diskuter su proti Olanu. Po tomto vsetkom sa modlime, aby sa toto hnutie nedostalo do parlamentu, resp. aby tam nemalo vela poslancov. Na druhej strane - ako k tomu napriklad pride pan Janco, ktory ma predsa nazor blizky k priaznivcom tejto stranky? Vsak aj on kandiduje a teraz ho tu mnozstvo ludi odsunulo na vedlajsiu kolaj. Mne je to jedno, ja matovica nemam rad, ale cela tato diskusia sa od (ano, od Vasej prvej vety, pan inzinier) niesla v znameni politikarcenia, 60 percent debaty je o politike, 30 o osocovani a dakych 10 percent k veci. A ti dvaja, ktori sem dodali iba 5 riadkov vysostne k vakcinacii, sa stali obetami nenavisti voci hnutiu za ktore kandiduju. Pan Filo, ak mi na tejto stranke najdete jednu vetu, ktora tu nestastnicu kompromituje z politikarcenia, pridem Vam zadarmo vylepsit grafiku portalu. Ale ak nenajdete vetu, ktora doktorku usvedcuje z politckej kampane, tak potom by ste sa nemali chovat ako somar, ale mali by ste spravit sebareflexiu a to viditelne na tejto stranke. Aby ste si nerobili nepriatelov z tych, ktori Vam fandia a ktori by Vam mohli potencionlane fandit a pomoct presadzovat to, co sa ozaj presadzuje v tejto zohavnej spolocnosti tazko. Pan Filo, prosim Vas, budte slusnejsi, ferovejsi a menej zakerny ako politici.

Re:Pan Filo,

Ing. Marián FILLO | 04.02.2012

1. Volala mi nejaká pani, ktorá sa mi predstavila, ale meno som prepočul, takže neviem. Čo som však rozhodne neprepočul, bolo, že je z OĽaNO.

2. Tvárila sa, že hovorí v mene prof. Horváthovej.

3. Žiadala ma o stiahnutie vyjadrenia prof. Horváthovej z tohto článku, pričom jediným odôvodnením bolo, že "pani profesorka si to nepraje"

4. Povedal som jej, že nevidím na to nijaký dôvod, lebo prof. Horváthová sa účasťou na predvolebnej kampani stala verejne činnou osobou, a s citovaním výrokov verejne činných osôb (tobôž kompletným a nezmeneným citovaním) si netreba pýtať súhlas ani to nemožno zakázať. Obzvlášť nie, keď sú vyslovené v rámci predvolebnej kampane.

5. Povedala mi, že prof. Horváthová bude takou osobou, až keď bude zvolená, ale kým zvolená nie je, tak na to nemám právo.

6. Snažil som sa tejto pani z OĽaNO vysvetliť, že hovorí nezmysly.

7. Nezabralo. Pýtala sa ma, či som jej ochotný dať jej môj nesúhlas so stiahnutím aj písomne, zastrašovala ma "právnymi dôsledkami". Asi si myslela, že neviem, na čo mám či nemám právo. To sa teda fest sekla.

8. Na záver som jej povedal, že sa nemienim baviť s prostredníčkou, a že ak prof. Horváthová niečo odo mňa chce, tak nech sa na mňa obráti priamo ona.

P.S.: Nevyjadril som nijaké svoje politické presvedčenie, iba to, že som bol pôvodne tiež náchylný voľiť OĽaNO, ale po tejto skúsenosti už som rozhodnutý OĽaNO nevoliť. Prof. Horváthová totiž je na 3. mieste kandidátky a teda (ak sa OĽaNO vôbec dostane do parlamentu) s najväčšou pravdepodobnosťou zvolená bude. Zabrániť by tomu mohlo len to, že dostatočná časť voličov OĽaNO prekrúžkuje iných kandidátov pred ňu, čím by sa jej nádejná politická kariéra dostala na smetisko dejín skôr, než poriadne začala.

Posolstvo pre potenciálneho voliča OĽaNO, ktorý zároveň je za slobodnú voľbu v očkovaní, je zakrúžkovať 4 kandidátov, medzi ktorými NESMIE byť prof. Horváthová. Z jej vyjadrenia je snáď každému súdnemu človeku jasné, že s ňou v NR SR bude dosiahnutie slobodnej voľby v očkovaní o poznanie ťažšie než bez nej.

P.P.S.: Matovičova (a kohokoľvek iného) snaha o morálnu očistu vlády a štátnej správy Slovenska mi je naďalej veľmi sympatická - ak to teda myslí naozaj úprimne. O tej úprimnosti však začínam po tejto skúsenosti pochybovať. Ak pán Matovič chce, veľmi rád na tejto stránke uverejním jeho osobný názor na povinné očkovanie. Tu nejde o odbornú zdravotnú stránku veci, ale o všeobecne ľudsko-právnu záležitosť. Tak dúfam, že to neodbije slovami "ja nie som odborník na zdravotníctvo".

P.P.P.S.: Moje priezvisko sa píše sa s dvomi L.

Ďalšie výpady voči mojej osobe nemienim komentovať. Vyjadril som sa, myslím, viac než jasne už niekoľkokrát, a nemienim sa do nemoty opakovať.

Tak uz to nechajte tak

Dusan | 03.02.2012

Prosim, vsak sa uz nenatahujte. Ak pani doktorka neposlala svoj nazor priamo panovi Filovi, ale iba <press@obycajniludia.sk> (pan Filo pise, ze s nim komunikovala "nejaká pani z OĽaNO"), tak hnutie malo komunikovat pana Fila, ze to nie je na zverejnenie. Dalo sa to na stranku, asi to tak byt nemalo, ale myslim si, ze je zbytocne sa tu dohadovat. Ak pani doktorka poslala panovi Filovi mail so ziadostou o vymazanie mena, urcite tak urobi, ved nie je barbar. Pisal to teda nejaky administrativny pracovnik, takze ziadna verejne cinna osoba, navyse v mene inej osoby. Jednoducho - ked pan Filo toto vsetko vymaze, urobi uvazlivo a mudro, ak to nevymaze, svet sa nikomu nezruti, akurat si pan Filo pokazi renome, ze nema na viac, ako za svoju pravdu bojovat podporavanim takychto bludnych a "onicom" diskusii.

Re:Tak uz to nechajte tak

Ing. Marián FILLO | 03.02.2012

Nedostal som zatiaľ nijakú písomnú žiadosť o stiahnutie uvedeného vyjadrenia prof. Horváthovej z tohto článku, a už vôbec nie priamo od prof. Horváthovej, takže po tom, čo sme si tu včera/dnes vydiskutovali nižšie, si myslím, že ďalšia diskusia o tejto konkrétnej veci je už zbytočná.

Každopádne, je nad Slnko jasné, že išlo o vyjadrenie prof. Horváthovej v rámci predvolebnej kampane, že toto vyjadrenie neobsahuje nijaké osobné údaje či iné citlivé informácie, a zároveň, že predvolebná kampaň je úplne verejná vec.

Na tom trvám a z toho vychádzam.

Prianie prof. Horváthovej je v tomto ohľade úplne irelevantné. Ak nechce, aby jej vyjadrenia boli citované na tejto stránke, nemala ísť do politiky. HOWGH!

Re:Re:Tak uz to nechajte tak

Dusan | 03.02.2012

Pan, Filo, ste sice inžinier a ja mam iba stredoskolske vzdelanie, ale sprosty nie som. Vy ste predsa iniciovali otazku cicatelky a na uvod celeho tohto vsetkeho ste to dokonca pikantne zahlasili. Prepacte, ale ja povazujem za politikarcenie Vase komentativne uvedenie do diskusie: "Jedna čitateľka našej stránky, zrejme náchylná voliť stranu "Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti" (OĽaNO)...." Potom sa dalej Vy i niektori dalsi pozastavujete nad tym, ze doktorka po kratkej reakcii nechcela dalej reagovat a ze to chcela staihnut. Ja v tomto nevidim ziadnu kampan, naopak, Vy ste rozputali antikampan voci hnutiu uz uvodnou vetou a potom sa to este znasobilo. Mna tiez drazdi to, ze nemozeme deti davat ockovat slobodne, ale chceme proti tomu bojovat tak, ze hned odpalime potencionalnych spojenocov? Vsak toto su udajne nezavisle osobnosti, viete ktore z nich sa dostanu do parlamentu? Je mozne ze nikto, ale co ked sa tam dostane tridsat? A z nich bude desat "nachylnych" (pouzijuc Vas vyraz) v tejto veci iniciovat diskusiu v parlamentom vybore. Vsak kazdy den je nejaka kauza, vcera som sa dozvedel, ze ani Radicova nie je cista, do parlamentu smeruje aj 99percent, novi ludia tam budu. Vsak nestvime vsetkych proti sebe.

Re:Re:Re:Tak uz to nechajte tak

NeDlouholudsky | 03.02.2012

cize inymi slovami...... namiesto riadneho riesenia je ti dobra aj karieristka co sa hanbi za svoje slova? :-)

bude ti jedno ze ta ZASE oklamu, ale ved ty si ROBIL CO SA DALO..... :-)

Re:Re:Re:Re:Tak uz to nechajte tak

NeDlouholudsky | 03.02.2012

alebo este jednoduchsie, ked uz niekto MANIPULUJE pocas predvolebnej kampane, CO CAKAS ze bude robit dalsie 4 roky? :-) Ty sa s tym uspokojis?.........ja nie

Re:Re:Re:Tak uz to nechajte tak

Ing. Marián FILLO | 03.02.2012

Pán Dušan,

"Vy ste predsa iniciovali otazku cicatelky"

nie, to nie je pravda. Ona sa sama opýtala a viedla dialóg bez akéhokoľvek môjho pokynu opýtať sa. Bol to čisto jej nápad. Následne zverejnila odpovede na diskusnom fóre Modrý koník. Až potom som sa jej opýtal, či mi môže preposlať maily, ktoré si vymenila s OĽaNO, že by som ich rád zverejnil. Súhlasila pod podmienkou, že tam nebude uvedené jej meno.

Takže ja som túto výmenu e-mailov neinicioval, aby sme boli na jasnom.

Nemám ani absolútne nijaký záujem o nejaké politické profilovanie sa tejto stránky. Ide mi len o to, aby sa potenciálni voliči zorientovali v tom, aký volebný program v otázke očkovania majú jednotlivé politické strany.

"Vy ste rozputali antikampan voci hnutiu uz uvodnou vetou a potom sa to este znasobilo."

Ja som nerozpútal nijakú anti-kampaň. Iba som sucho skonštatoval (a to v diskusii, nie v samotnom článku), že prof. Horváthovú určite nezakrúžkujem, ak by som napriek jej vyjadreniu volil OĽaNO.

Následne mi volala nejaká osoba ženského pohlavia, ktorej meno som prepočul a ktorá tvrdila, že je z OĽaNO a že ma v mene prof. Horváthovej žiada o stiahnutie jej vyjadrenia, ktoré som zverejnil. Hovorila značne nátlakovým spôsobom v štýle "ak nestiahnete, tak bububu", čo ma teda fest napálilo.

Takéto spôsoby si vyprosím! Tobôž od kandidátky na poslankyňu NR SR, ktorá práve robí predvolebnú kampaň, a toto povedala v rámci svojej predvolebnej kampane. Ešte stále sme (aspoň podľa Ústavy SR) zvrchovaným demokratickým a právnym štátom. Moje konanie nebolo v rozpore s nijakým platným zákonom, a teda ma nikto nemá právo nútiť stiahnuť vyjadrenie volebného programu nádejnej političky z môjho webu. Nehovoriac o nechutne drzom nátlakovom spôsobe, akým sa o to dotyčná osoba pokúsila.

To nie je o tom, "ze hned odpalime potencionalnych spojenocov".
Súdiac podľa vyjadrenia prof. Horváthovej a jej následnej snahy stiahnuť toto vyjadrenie zo stránky www.slobodaVockovani.sk, ako aj zo spôsobu, akým sa o to pokúšala (cez prostredníčku, nátlakovo) - teda ak to celé nebol podvrh, - trpí táto pani totálnym dešpektom k základným ľudským právam a slobodám, a teda naozaj nehrozí, že by mohla byť naším spojencom - čo i len potenciálnym.

Dr. Janco ale - súdiac podľa jeho vyjadrenia - je na tom výrazne inak.

No a podľa toho, že prof. Horváthová je na treťom mieste kandidátky, tak ak neurobí ešte pár ďalších vážnych prešľapov (kvôli ktorým by vypadla skrz krúžkovanie iných kandidátov), do parlamentu sa dostane, ak teda OĽaNO vydržia súčasné volebné preferencie.

Inak mňa by zaujímalo, prečo sa k očkovaniu môžu vyjadriť len lekári z kandidátky OĽaNO? Prečo nie iní? Vari ostatní nie sú rodičmi či starými rodičmi? Vari nemajú nijaké skúsenosti s očkovaním, nijakú predstavu, kam by sa táto vec mala uberať? A čo si o povinnom očkovaní myslí pán Matovič?

Re:Re:Re:Re:Tak uz to nechajte tak

NeDlouholudsky | 03.02.2012

pan Matovic pravdepodobne mysli....

Re:Re:Re:Re:Tak uz to nechajte tak

Dusan | 03.02.2012

Prepacte, ale vy tu stale pisete a nejakej pani a teraz ste sa v tejto suvislosti niekolkokrat naviezli do tej doktorky. Tak ako to je? Volala Vam doktorka, alebo "nejaka pani" z toho hnutia? Mate nebodaj zaznam telefonatu alebo strielate do tmy? A ak to bola pani z pressu, tak preco si "vyprosujete spôsoby od kandidátky"? Vsak ta Vam podla vsetkeho nevolala, naopak, ako som z celej tejto absurdnmej frasky pochopil, nema zaujem komunikovat. Pisete, ze "práve robí predvolebnú kampaň, a toto povedala v rámci svojej predvolebnej kampane". A pritom na inych miestach Vy i Vasi kamarati neustale osocujete, ze nechce reagovat a vystupovat. Pan inzinier, cele Vase toto expoze je cira schizofrenia. Trvam na tom, ze ste s politikarcenim zacali uz uvodnou vetou. Nehovoriac o tom, ze ste tak nazvali aj nazov celej tejto frasky. Jeden mylny nazor doktorky a jeden zaujimavy nazor doktora prezentovat v titulku ako nazory 150 kandidatov hnutia, to je naozaj arogantne a nedomyslene. Nechapem, preco sa toto vsetko nerozprudilo az po volbach, ked mozno budu poslancami uplne ine osoby. Teraz je kazdemu jasne, ze Filo a ten jeho nevhodne, agresivne osocujuci diskuter su proti Olanu. Po tomto vsetkom sa modlime, aby sa toto hnutie nedostalo do parlamentu, resp. aby tam nemalo vela poslancov. Na druhej strane - ako k tomu napriklad pride pan Janco, ktory ma predsa nazor blizky k priaznivcom tejto stranky? Vsak aj on kandiduje a teraz ho tu mnozstvo ludi odsunulo na vedlajsiu kolaj. Mne je to jedno, ja matovica nemam rad, ale cela tato diskusia sa od (ano, od Vasej prvej vety, pan inzinier) niesla v znameni politikarcenia, 60 percent debaty je o politike, 30 o osocovani a dakych 10 percent k veci. A ti dvaja, ktori sem dodali iba 5 riadkov vysostne k vakcinacii, sa stali obetami nenavisti voci hnutiu za ktore kandiduju. Pan Filo, ak mi na tejto stranke najdete jednu vetu, ktora tu nestastnicu kompromituje z politikarcenia, pridem Vam zadarmo vylepsit grafiku portalu. Ale ak nenajdete vetu, ktora doktorku usvedcuje z politckej kampane, tak potom by ste sa nemali chovat ako somar, ale mali by ste spravit sebareflexiu a to viditelne na tejto stranke. Aby ste si nerobili nepriatelov z tych, ktori Vam fandia a ktori by Vam mohli potencionlane fandit a pomoct presadzovat to, co sa ozaj presadzuje v tejto zohavnej spolocnosti tazko. Pan Filo, prosim Vas, budte slusnejsi, ferovejsi a menej zakerny ako politici.

Re:Re:Re:Re:Re:Tak uz to nechajte tak

Ing. Marián FILLO | 04.02.2012

Ste úplne vedľa, pán Dušan.

V článku som len a len skonštatoval fakty + jednu svoju domnienku, prečo naša čitateľka oslovila len OĽaNO a nie iné strany. Ostatne, idem sa jej na to hneď spýtať a tým sa to vyjasní. Potom opravím článok.

Neprezentujem názory dvoch kandidátov OĽaNO ako názor celého OĽaNO. Prečítajte si, prosím, poriadne ešte raz, čo je v nadpise a čo je v obsahu článku. V nadpise je "Názory kandidátov za stranu ...". Nie je tam "Názory VŠETKÝCH kandidátov za stranu ..." ani "Názory strany ...". Pri všetkej úcte, problém je len a len vo Vašej hlave, nie v článku.

Faktom je, že oslovená bola celá strana OĽaNO, odpovedali len dvaja. To nie je môj problém ani problém našej čitateľky. To je problém OĽaNO, že odpovedali len dvaja.

Pani, čo mi volala, tvrdila, že jedná "v mene" prof. Horváthovej a na jej pokyn, takže ak ma neklamala, tak jej konanie bolo prof. Horváthovou "požehnané".

Záznam telefonátu, žiaľ, nemám. Verte tomu, že keby som ho mal, tak by som ho veľmi rád zverejnil (samozrejme, po súhlase druhej strany, ktorý neviem, či by som dostal). Vy si robíte záznam všetkých telefonátov (od samého počiatku hovoru), čo Vám prichádzajú z Vám neznámeho čísla?

Na nekomunikáciu zo strany prof. Horváthovej som sa nesťažoval ja, ale Janka Klieštiková.

Ja nie som zodpovedný za obsah iných než mojich vlastných diskusných príspevkov. Keď niekto iný politikárči, nie je to môj problém ani moja vina. Všímajte si, prosím, kto píše čo, a neobviňujte MŇA za obsah diskusných príspevkov INÝCH diskutérov, ktorých (až na jednu osobu) ani len nepoznám, takže naozaj nemôže byť reč o tom, že sú "moji kamaráti". Toto ste už vážne prestrelil.

Celé moje/naše snaženie je ZA SLOBODU v očkovaní ale koniec koncov nielen v očkovaní, i keď očkovanie je nosnou témou. Strana OĽaNO teraz však prejavila prostredníctvom dvoch osôb - prof. Horváthovej a panej, čo mi volala a ktorej meno som si nezapamätal - zjavný dešpekt k ľudským právam a slobodám v otázke ako očkovania, tak aj slobody slova, získavania a šírenia informácií, ktoré by mali byť verejne prístupné (čo volebný program kandidátky na poslankyňu NR SR rozhodne je).

Budem veľmi rád, keď tento dvojnásobný prešľap iní predstavitelia OĽaNO napravia a v takom prípade si možno ešte predsa len rozmyslím, či nedám svoj hlas tejto strane (i keď prof. Horváthová môj hlas zaručene nedostane).

Keďže ste zrejme sympatizantom tejto strany, tak bude od Vás konštruktívnejšie, keď iných predstaviteľov tejto strany k tomu osobne vyzvete, namiesto kydania nezmyselných obvinení na moju adresu. Verejné dištancovanie sa iných kandidátov OĽaNO od názorov prof. Horváthovej a od konania jej prostredníčky by renomé OĽaNO napravilo oveľa lepšie než táto nikam nevedúca diskusia.

A na záver: prof. Horváthovú som neobviňoval z politikárčenia. Výraz "politikárčenie" ste do tejto diskusie vniesol Vy. Napadol som nekorektné jednanie zo strany tej panej, čo mi volala, a v prípade, že prof. Horváthová s jej jednaním súhlasila (zrejme áno, ak ma tá telefonistka neklamala), tak aj nekorektné jednanie prof. Horváthovej, ktorá zrejme nemá poňatia o tom, čo to znamená predvolebná kampaň vo vzťahu k médiám. Ak som si dobre všimol, tak o politikárčení tu píšete len a len Vy. Nevkladajte mi, prosím, do úst Vaše vlastné slová.

Re:Re:Re:Re:Re:Re:Tak uz to nechajte tak

answer | 04.02.2012

Tak teraz nerozumiem, ako si to celé vysvetľuješ, vychádza mi, že tak, ako sa Ti kedy hodí.
Mne si dnes napísal:
"Nezverejnili sme tu nijakú (nieto ešte starú) fotografiu prof. Horváthovej, ale len jej vyjadrenie, ktoré bolo napísané v rámci predvolebnej kampane ako odpoveď STRANY na otázku čitateľky, adresovanú STRANE.
A pánu Dušanovi si dnes napísal:
"Neprezentujem názory dvoch kandidátov OĽaNO ako názor celého OĽaNO."

Nebude problém v Tvojej hlave?

Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Tak uz to nechajte tak

Ing. Marián FILLO | 06.02.2012

Nie, ďakujem za Tvoju starostlivosť.

1. Otázka bola celkom jednoznačne položená STRANE, tzn. všetkým kandidátom

2. Odpoveď prišla zo všeobecnej STRANÍCKEJ adresy press@obycajniludia.sk, nie z osobných adries prof. Horváthovej a Dr. Janca

3. Skutočne neprezentujem názory dvoch kandidátov OĽaNO ako názor celého OĽaNO. Konkrétne s kandidátkou č. 37 som osobne debatoval a tá má teda úplne iný názor než prof. Horváthová - je za úplnú slobodu v očkovaní.

A teraz POZOR! Ona tieto otázky našej čitateľky NEDOSTALA!!! Takže zjavne ten, kto vyberá schránku press@obycajniludia.sk preposlal otázky našej čitateľky LEN LEKÁROM z kandidátky OĽaNO a v tom je pes zakopaný. Ja osobne som teda požiadal skrz webový formulár o vyjadrenie konkrétne Igora Matoviča a skrz osobný rozhovor na Google talku aj Vandu Rybanskú. Zatiaľ som nedostal vyjadrenie ani jedného ani druhej. Dúfam, že čoskoro prídu.

Takže ak tu je v niekoho hlave nejaký problém, moja hlava to rozhodne nebude.

Prajem pekný deň!

Re:Re:Re:Re:Re:Tak uz to nechajte tak

Ing. Marián FILLO | 04.02.2012

Tak som si to s našou čitateľkou vyjasnil a úvodnú vetu článku som upresnil/opravil.

Pre menej chápavých som doplnil slovo "niektorých" do nadpisu.

Ďakujem za podnet na vylepšenie článku, pán Dušan, a prajem pokojný koniec týždňa.

Re:Re:Re:Re:Re:Re:Tak uz to nechajte tak

answer | 04.02.2012

Nuž, ale upravil si aj čosi v texte, že jo...teraz by som sa už fakt nečudoval, keby sa Ti z OĽaNO slušne poďakovali za položené otázky, ale pre veľkú zaneprázdnenosť by sa porúčali...virtuálna stránka, kde si autor koriguje, ako sa mu v ten deň hodí...hmhmhmhmmmm

Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Tak uz to nechajte tak

Ing. Marián FILLO | 06.02.2012

Položil som otázku našej čitateľke, ktorá mi svoju konverzáciu s OĽaNO preposlala, aby sa vyjasnilo to, čo bolo len mojou domnienkou, ktorú som v pôvodnej prvej vete vyjadril. Domnienka sa potvrdila, tak som to v tomto zmysle upravil. Zároveň som doplnil do nadpisu jedno slovo, aby ma (zrejme úmyselne) nechápaví čitatelia zbytočne nenapádali z niečoho, čo nebolo mojím úmyslom, a ani som to neurobil, ale niekomu super-zaujatému sa to tak prisnilo v zmysle pravidla "kto chce psa byť, palicu si nájde".

A keď mi OĽaNO neodpovie, tak má smolu - nebudem ich voliť. A som si istý, že nebudem sám. Na ich mieste by som si to teda poriadne rozmyslel, či moje otázky odignorujú alebo nie.

Re:Re:Re:Re:Re:Tak uz to nechajte tak

janiina | 06.02.2012

Podľa vyjadrenia OĽaNO sú to názory jednotlivých kandidátov, ktorí nemajú zastávať rovnaké názory ako stádo, takže je na každom, koho názor (či profesorky Horváthovej alebo doktora Janca je mu bližší), nemá prečo ho diskusia k článku, týkajúca sa prevažne odmietnutia profesorky uverejniť jej názor na tejto stránke, odsúvať na vedľajšiu koľaj. Kto s jeho názormi súhlasí a rozhodne sa voliť toto hnutie, môže ho zakrúžkovať, tak ako nemusí zakrúžkovať kandidátku Horváthovú, alebo aj naopak. Len sa tu verejne prezentujú ich názory. Nejde o vydávanie názorov týchto dvoch osôb za názory 150 kandidátov a myslím, že každý kto si článok prečítal, by to mal pochopiť. A v čom tu ide o politikárčenie, s dovolením nerozumiem. Veď Sloboda či nesloboda v očkovaní závisí predovšetkým od vôle politikov ako našich zástupcov, je preto legitímne pýtať sa politikov, aj budúcich, na ich postoje v tejto veci.

Záznamy: 1 - 25 zo 86
1 | 2 | 3 | 4 >>

Pridať nový príspevok